söndag 21 maj 2017

Sommaren på besök och 20 års jubileum

Ja så kändes det när vi vaknade i torsdags och värmen bara steg, timma för timma och slutade på +26. Nu har den varit på besök i hela tre dagar....för inte kommer den väl för att stanna hela tiden? 
Nej redan idag söndag var det bara +12 när vi vaknade och den har bara orkat upp några grader till.

Det är inte bara sommaren som kommer på besök, i år har flera par Kanadagäss med ungar visat sitt intresse för vår strand igen.


Vad har då hänt under veckan?
Min förkylning har varit långdragen faktiskt en hel månad nu, men sista dagarna har den blivit betydligt bättre. Det har gjort att jag inte har orkat göra det jag vill, som att hjälpa Ingemar i trädgården. Nu har han fått rensa rabatter och häckar själv, trimmat och fixat.... så nu är det fint i trädgården.
Värmen gjorde ju också att alla blommor fick en extra fart, dom trodde nog det var full sommar 😄


Kärt besök fick vi också av yngsta barnbarnsbarnet Jack med föräldrar. En kille som alltid har ett leende på sina läppar.


Sommaren kom som på beställning när vi, igår lördag, firade att det var 20 år sedan vi gick ut som Barnskötare. 


Vi är ett gäng som träffats regelbundet och hållit kontakten i alla år. Nu samlades vi hos mig, gick tipspromenad, pratade gamla skolminnen och senare kunde njuta av vädret ute på balkongen, när vi skulle äta. 


Så trevligt att träffa alla och många glada skratt som vanligt 😅

Ingemar kör sina cykelrundor och hittar fina fotomotiv.


Ha en fortsatt fin vår och sommaren kommer nog tillbaka så småningom.








3 kommentarer:

  1. Sista bilden är verkligen svensk försommar!

    SvaraRadera
  2. Det exploderade verkligen i naturen i helgen

    SvaraRadera
  3. Vilka fina familjer med kanadagäss! Hoppas att du ska slippa förkylning nu! Jag har blivit rejält förkyld nu, och får väl ta ledigheten till att vila upp mig ... ;)

    SvaraRadera