lördag 18 februari 2017

Almería gångavstånd

Vi är kvar på parkeringen utanför Almeria. Träffat flera kompisar och husbilsåkare, slappat och tagit det lugnt. Ingemar har gjort några promenader, men jag har avstått....för mycket blåst för mig.



Idag lördag har blåsten lugnat sig och nu kunde även jag ta en promenad in till Almería.....det var ju marknad där :)


Det är ca 2,5 km, med en fin strandpromenad nästan hela vägen in. Spanjorerna är duktiga på att promenera, springa, cykla eller  åka rullskridskor. 


Marknaden var stor och ligger bakom konserthuset. Här om dagen var vi och hittade en snygg jacka till Ingemar och nu blev det tyg och några långbyxor till mig. På vägen tillbaka fick vi sällskap av Mats och Wiwi-Anne.

Inte bara människor som motionerar.....här var det dags för hästarna. 



Så här får man inte göra på en P-plats, men vissa struntar i om de förstör för andra. Vill det sig illa så kan vi alla bli bortkörda.
Passade på att baka lite bröd när vi nu stod stilla, men som vanligt tog mjölet slut....så några semlebullar blev det inte.
Jag som var så sugen på en go semla.


Imorgon lättar vi på handbromsen....vi får se åt vilket håll vi åker. Ha de gott!!


5 kommentarer:

  1. Har du verkligen promenerat 25 km?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj ett kommatecken försvann visst :) Fixat :)

      Radera
  2. Den strandpromenaden skulle vi också gillat! Ha det gott!

    SvaraRadera
  3. Trevligt ställe! Synd att det alltid är några som struntar i det är parkeringar och inget annat!

    SvaraRadera
  4. Ser ut som en lagom promenad ... kul med marknad :)

    SvaraRadera