måndag 7 mars 2016

Vila Real de S:to Antonio

Här har vi nu stått i några dagar. Nära till stan....nja det blir en hel del promenader, om man ska in till centrum eller om man ska till Lidl eller Intermarche. Omringade av fransoser någon norrman och någon tysk.


Ingemar håller koll på fågellivet.


och jag har planterat mina frön.....tomater och tagetes. Återbrukade äggkartonger, blev utmärkta små växthus  


På andra sidan gatan fanns en tvättautomat, passade utmärkt då våra tvättpåsar började bli fulla. Dessutom var det gratis wifi där, så vi passade på att läsa tidningen och en del bloggar med bra uppkoppling under tiden vi väntade. Ställplatsen har också gratis wifi, men det kan vara trögt ibland.


På torktumlaren kan man läsa svensk varningstext .


Brödet mitt hade tagit slut så igår blev det en bakdag. När vi var på Lidl hittade jag hasselnötsmjöl och blev så sugen på nötkakor.... såna där lite sega. Nu blev de inte så sega, som jag ville, men får duga till kaffet. Tekakor till vänster, fast de ser ut som drömmar :)


När vi stod på hästgården utanför Fuengirola hade vi Kent och Barbro, som grannar. 
Och vilka träffade vi på här?......jo Kent och Barbro.
Vi fick ett par trevliga kvällar tillsammans. Vi hade så mycket att prata om så tiden bara försvann ....så är det när man träffar trevligt  husbilsfolk.


Vi har haft soligt, men blåsigt inget "utesittarväder" precis och idag en regnskur på fm.

5 kommentarer:

  1. Där stod vi för två år sedan.
    Stanna i södern för i norr är det kallt!

    SvaraRadera
  2. Farligt fin bild på pippi tots.
    För att inte tala om de fyndiga växthusen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det roliga var att när han tog den bilden så såg han inte måsen, det var storken han hade i fokus. Jag har förstorat upp bilden lite....tyckte den var häftig. :)

      Radera