fredag 26 februari 2016

internetlösning

Idag har vi fortsatt några mil mot Cadiz. Vi åker förbi en massa vindkraftverk och massor av solceller. Det är mjuka gröna kullar i stället för bergen. 


Fick för oss att kika lite närmare på en ort som heter Conil de la Frontera. Vi hade hört att där kunde man också stå.
Jodå vi hittade en stor asfaltsplan och efter kanten stod det några husbilar.
Hur det är med tömning vet jag inte, men vatten finns och soptunnor.
N36 16 27 W06 05 30


Egentligen hade vi tänkt oss till Rota,men det var så fint vid stranden så vi stannade. Många såg vi, som skulle försöka sig på skärmflygning, men det var lite för dålig vind för det. Däremot var det några ryttare på stranden.


Eftersom vi närmar oss slutet på februari var det dags att ringa Masmovil, för att parkera internet någon månad. Då får jag veta att vi hade mer än 2 G kvar och jag som hade trott att det var slut eftersom jag inte kom in längre. :))

Testar med att sätta kortet i en annan telefon (som router) men inget funkade. I den andra telefonen hade jag mitt kort från Lebara, som jag tyckte var bättre.
Efter mycket letande och läsande kom jag på att vi kanske ska sätta kortet i paddan direkt...och ja se då funkade det.
Nu har jag en glad Ingemar, som sitter och lyssnar på matcherna hemma, via datorn.


Mycket hundar här omkring och många som promenerar. 
Nu åker vi vidare mot Cadiz.




5 kommentarer:

  1. Så mysigt det ser ut att rida utefter stranden. Skönt med teknik som fungerar.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Ni står bra där utmed stranden. Det ser så härligt ut att rida på en strand, tyvärr är jag ingen duktig ryttare så det lär nog aldrig bli av.
    Vilken tur att ni fortsatte att testa kortet när ni hade så mycket kvar.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha jag är absolut ingen ryttare...har bara suttit på en häst 1 gång och han ville bara kasta av mig :))
      Jag hade totalt glömt att man kunde sätta kortet direkt i paddan..men nu är det fixat :))

      Radera
  3. det såg ju härligt ut med hästarna på stranden......du och jag har väl ungefär samma upplevelser av hästar.....fast min ville inte gå alls med mig på ryggen utan fick ledas av en uthyraren för att överhuvudtaget röra sig :)

    SvaraRadera
  4. Det är verkligen inget vidare när internet inte fungerar som man vill. Vi har ju blivit lite beroende:) Tur att du är teknisk Maggan:) Ha det fortsatt bra. Kram

    SvaraRadera