torsdag 28 januari 2016

Några dagar i Marbellas utkant


Nu har vi hämtat oss från jordskalven och inte upplevt några fler efterskalv heller. Träffat på våra kompisar och tagit små promenader i utkanten av Marbella. 


 Fina små gränder mellan husen och blommor överallt.


En fin Kalla som blommade.


Efter promenaden smakade det bra med en lättlunch i solen.
För min och Ullas del blev det en härlig sallad med kyckling och Rhode Islandsås. 


Tillbaka till bilen och dagen efter bakade jag lchf-semlor, blev så sugen när jag läste att det snart är semledagen. Inte för att de blev så goda som en riktig semla är....men de dög till kaffet.


På morgonen kan vi studera fiskarna och hur mycket fångst de får.


Finns även de som har badat, men inte jag.....måste bli helt bra först innan jag vågar :)
De här kom från en husbil och hade flytetyg med sig....men inga flytvästar. 
Jag tror inte jag hade klarat att hålla balansen :))


Både jag och Ulla har lekt frisörer idag.


I flera dagar har vi haft fina solnedgångar, som även har uppskattats av andra.


Nu närmar vi oss lördag igen och då är det marknadsdags. 
Vädret är växlande och i morgon väntas regn, men efter regn kommer solsken igen :) Temperaturen mellan +16 till +20 gr i skuggan.

5 kommentarer:

  1. Ni verkar också haft en härlig dag! Mysiga små gränder och vackert hav, samt trevligt umgänge. Vad mer kan man önska? Elisabeth

    SvaraRadera
  2. Ni har det gott! Så härligt för paret på brädorna, kunna SUPa så här års. Ser fram emot lite mer värme här också så att man ta sig en tur på brädan. Njut av solen och bobilslivet!

    SvaraRadera
  3. Va mysigt vackert ni har det!

    Ha det gott o njut...

    SvaraRadera
  4. Vilken härlig dag och så mysiga gator. :)

    SvaraRadera