tisdag 1 december 2015

Guidad cykeltur genom Fuengirola

I söndags hade vi bestämt oss för en cykeltur in till Fuengirola.

Olav hade utnämnt sig till guide för oss. Han skulle visa oss på flera kända platser.

Det är bra cykelväg in efter ån. Där träffar vi på något vi inte sett förut, någon form av Kanot polo :)

Det går inte så bra att fota när man cyklar och ska ha full koll på trafiken. Cykelbanan slutade nämligen och vi var tvungna att cykla på vägen. Första stoppet blev vid den ganska nybyggda piren, som ser ut som ett T.

Det var varmt och gott i solen och man fick en bra sikt in mot själva Fuengirola.

Vi besökte marknadsplatsen, svenska kyrkan och sen var det dags för en tapas.

Olav lämnade oss och hoppades att vi skulle hitta tillbaka hem själva. Vi tog det säkra före det osäkra och körde samma väg tillbaka....efter strandpromenaden och ån.
Tillbaka på ställplatsen åkte bord och stolar fram för nu var det dags att fira 1:a advent med glögg (hemgjord av Torgny) pepparkakor, gorgonzolaost och fikonmarmelad.

Olav tyckte vi skulle smaka på berbiskt/arabiskt te, som han bryggde själv, samt bjöd också på granatäpple med socker.

När kvällen kom började hungern visa sig och vi gick till restaurangen. Beställde fläskfilé med tillbehör och vin .....lika gott idag, men idag kostade det 24€
Det var nästan fullsatt i lokalen och levande musik, en gitarrist, som kompade till inspelad musik riktigt bra och medryckande. Så medryckande att vi alla hamnade på dansgolvet :)
En mycket trevlig kväll som avslutning på de här veckorna vi åkt tillsammans.

I går måndag, lämnade vi ställplatsen, och vi åkte alla åt olika håll. Kanske ses vi i Januari igen.
Stort TACK för trevligt sällskap Mats och Ingbritt, Torgny och Ulla.

1. Oj måste kännas trist när ni måste skiljas sådär...men det är väl så med många viljor...alla vill se sitt och har sina egna resmål. Ni ser ut att ha haft det superhärligt tillsammans:) Och jag är INTE avundsjuk ;)...jo det är jag visst :) Kram

1. Vi skiljs bara för tillfället, vi åker ju snart hem. :) Vi har nog haft den bästa vintern på länge här i Spanien.

2. Den där platsen får jag söka upp när vi kommer ner i februari. Fina bilder ni lägger upp.

3. Tack för fint betyg, funderar ibland om jag lägger upp för mycket bilder.....kan ju vara jobbigt ibland att titta på :D

4. Nej, nej det är inte för mycket bilder. Du är en skicklig fotograf och en bra och lättsam berättare så ändra inte på ett vinnande koncept. Hälsningar Kerstin regelbunden följare :)

5. Nej fortsätt att sätta in många bilder, jätteroligt att följa er resa. En bild säger mer än flera ord.