måndag 14 december 2015

Äntligen!!

Ja äntligen kan jag blogga igen! :)
Nu har jag fått hem min dator från "Datordoktorn". Fick ju virus på den när jag, som många andra, öppnade mailet från "PostNord".  
Se upp för detta bluffmail, som säger att ni ska ladda ner en uttagsavi.
Särskilt nu i juletider, när många skickar efter varor via internet.

Internet blev vi av med när sonen flyttade till sin nya lägenhet. När jag sedan skulle dela ut internet med min telefon, så var det STOPP. Försökte flera gånger och trodde det var Tre.se som krånglade...men det var det inte. Efter flera samtal med dem så kom vi fram till att det var min Ipad-telefon det antagligen var fel på och den är bara 7 månader. När jag flyttade kortet till min urgamla Samsung, så funkade det perfekt. Så nu är jag på banan igen :))

Vad har då hänt under den här tiden? Jo en hel del faktiskt.
Det har varit kallt och grått och regnat ordentligt sedan vi kom hem, men 
i morse vaknade vi till en vackert rosa himmel.


Vi har fått tid att umgås med vårt lilla barnbarn.


Min käre bror Mikael kom med sin assistent Roger (vårt barnbarn) och hälsade på. Det blev en glad överraskning för honom att vi var hemma och det utan husbilen.





Sonen har nu flyttat in i de nybyggda Parhusen Båtbyggeriet, Ingemars f d arbetsplats, ja det vill säga marken, där Ulricehamns Båtbyggeri en gång låg, som nu hyser 7 byggnader med 28 lägenheter i och blev Årets hus här i Ulricehamn.


Den här utsikten har de från kök och vardagsrum. 
Nära till vattnet får dom :)


Nu när vi ska fira julen hemma, passar vi på att julpynta lite. På altanen har vi satt lite ljus så vi får den riktiga julkänslan.


Julljusstakar har plockats fram och ljus i Rhododendron...nu är det snart bara snön som fattas.


Vi fick ju lite julkänsla i morse när gräsmattan lyste vit av frost.....men nu i kväll så har det börja regna igen.


Tredje ljuset har tänts och nu ska det bakas lite lussekatter och pepparkakor.
Ha det gott uti stugor och husbilar!


8 kommentarer:

  1. Ni har verkligen hunnit mycket och julpyntat också. Vilken fantastisk rosa himmel, vackert vackert.
    Snön får gärna dröja tills vi har hunnit hem, även om vi har vinterdäck




    Ni har då hunnit med mycket och även julpyntat ute. Vilken fantastisk rosa himmel, väldigt vackert.
    Låt nu snön vänta ytterligare ett tag så vi hinner hem och även tvätta bilen hahaha
    Kram JoY


    SvaraRadera
  2. God Jul önskar vi alla härifrån California.

    SvaraRadera
    Svar
    1. God Jul önskar vi er också och tack för det fina julkortet.

      Radera
  3. Kul att höra från er igen, förstår att ni haft fullt upp att göra. Snön kan dröja lite till för min del.
    Ha det bra, kram från Sussi & Sven.

    SvaraRadera
  4. Redan passerat tredje advent, nu går det fort minsann. Skönt när alla förberedelser är klara. Det där med virus och PostNord hörde jag på radion igår. Man kan fråga sig varför någon vill sprida dessa otrevliga virus och förstöra för så många.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fick höra att det var ett stort företag som också drabbats och för att få bort viruset kan det behövas hjälp med något sorts lösenord och det kräver de pengar för. Ibland lyckas datakillarna fixa det ibland inte. På min dator lyckades han.

      Radera
  5. Vi tycker att det känns lite tudelat att vara hemma med dimma, dis o -1 på västkusten. Nu när vi vant oss vid att ha minst 20 gr. Men tiden går fort o det blir snart rull igen. Det var många svenska HB parkerade hos Seylas när vi åkte hem o det såg bra o säkert ut.
    Med den fina rosa himlen kan man bara njuta och hoppas att det blir många sådana.
    Ha det bra

    SvaraRadera
  6. Skönt att det funkar igen! Peter läste om det där bluffmejlen, inte kul!!!

    SvaraRadera