onsdag 11 november 2015

Promenad

i omgivningarna tyckte vi det var dags för idag. Vi hade sett att det gick en stig, som tycktes runda berget vi hade på ena sidan och vi hade sett folk komma och gå den vägen. Vi packade en ryggsäck med lite fika... på med vandringsskor och iväg.


När vi kom till första kurvan fick vi syn på den andra playan där det också stod husbilar.


Ungefär halvvägs var det dags för lite vila och fika. Vi hittade några stenhällar lämpliga att sitta på.



Ingemar som är rädd för höjder ....hade lite problem när han skulle fota mig :))


Vi satt en stund och bara njöt av vädret och utsikten, inte ofta vi sett havet så lugnt som de senaste veckorna.



Vi gick vidare på stigen. Det är inte mycket av vilda blommor, som blommar den här årstiden, men vi hittade några små vita som vände sig mot solen.


Några andra okända hade precis börjat slå ut.



Vi kom till slut ner på den andra stranden och även här finns naturisterna. Det verkar vara vanligt, men inget vi sett tidigare.


Sista biten blev det bättre väg att gå på.


Till slut var vi tillbaka på den playa Carolinas igen något svettiga.


Nu blev det strandhäng och bad igen. Nu måste jag erkänna att jag inte har kunnat läsa av badtermometern rätt. Det är ju 2 gr mellan varje streck, så det har varit +22 gr i vattnet och inte 21 som jag har sagt. Nätterna börjar bli lite kyligare nu, men solen värmer på dagarna.


Nu har vi bokat plats på Autocravanasseyla.es där ska vi ställa HBn när vi åker hem över julen. Kostnaden kommer senare.



5 kommentarer:

  1. Finns en jättebra uppställningsplats i Malaga som vi har vår bil på. 70€ i månaden betalar vi. Autocaravanasmalaga.com. Dom fixar er fram o tillbaks till flyget (5 minuter) samt finns vatten, tömning och biltvätt. El kan man få låna nån natt med. Kanonställe.
    Annelie o Gunnar HBK 760

    SvaraRadera
  2. Det ser så härligt ut. Jag sover i min husbil här hemma ännu. Nästa vinter åker jag med ner så det är kul att läsa vad som händer. jjag lär mig mycket. Jag älskar att bada men blev inte så mycket av det på Gotland i år. mvh Mickan

    SvaraRadera
  3. Vi ser det..... Fortsätt & Ha det gott

    SvaraRadera
  4. Vi ser absolut att ni njuter av livet :-) sååå härligt. Fortsätt så. Kram

    SvaraRadera