fredag 27 juni 2014

Oväntat besök

Granen, som vi haft på tomten sedan vi byggde för 34 år sedan, har nu hamnat på soptippen. Den började bli för stor och många grenar på undersidan var bruna och fula, så från beslutet till att ta bort den och Ingemar fick fram motorsågen, tog det bara ett dygn.... haha, här går det undan.
Sedan var det ett slitigt jobb att få bort roten och rötterna. Varmt var det också på fm. men vi hade tur, då barnbarnet Roger med dotter kom förbi på en liten snabb visit och kunde ge en handräckning när Ingemar skulle ha bort roten.



Under tiden fick jag förmånen att passa lilla charmtrollet Lily. 
Kan ni se likheten med Lillys farmor (min dotter) i ungefär samma ålder?


När Lily och Roger kom hade vi inte mycket med fikabröd hemma. Så kom regnet och med det kom även arbetslusten inne :-)
Jag fick till en rulltårta, satte två degar, som blev bullar och rågbröd, så nu har jag fyllt frysen med nybakat. 
Nu kan vi bjuda på fika igen om vi får oväntat främmande :-D 
Tur att det regnar ibland.



7 kommentarer:

  1. jaha, kommentaren försvann igen, förstår inte varför jag alltid måste skriva i mina uppgifter.......annars fungerar det inte.
    Lily och Kicki är så lika så det är skrattretande ju och med granen borta så blir väl utsikten ännu bättre än vad den redan var!

    SvaraRadera
  2. Det blev jättefint. Och ännu bättre utsikt:) Tur att du bakar så goda bullar Maggan:) Då får ert besök gott fika. Kram

    SvaraRadera
  3. Oj så ni jobbar både ute och inne :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Är man borta under höst och vårmånader så får man passa på när man är på hemmaplan :)

      Radera
  4. Om det vore liite närmare så skulle jag komma för bullarnas, och för din naturligtvis!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nån gång rullar kanske hjulen åt det här hållet och då är ni välkomna. :)

      Radera
  5. Det ser så gott ut! Nu vet jag varför min frys är tom. Brist på regn :-)
    Kram kram

    SvaraRadera