fredag 2 maj 2014

Premiärtur....

.....blev det förra helgen då vi hade sommarvärme och det lockade att få båten i sjön. Det är nog det tidigaste vi satt i båten någon gång.




Värmen fick blommor och träd att slå ut i full blom. Mina gullvivor brukar jag inte kunna plocka in förrän i mitten av maj. Blomman till höger är en blandning av gullvivan och primulan som jag har i rabatterna. Den har fått långa stjälkar som gullvivan, men blommor som primulan fast mycket mindre. Förslag på namn mottages tacksamt :)


En annan blomma, som är tacksam är pärlhyacinten, som förökar sig enormt.


Nu är det bara att hoppas att kylan, som kommer, inte gör så illa vid blommorna.
Vi njuter av vårblommor och fågelkvitter :)


5 kommentarer:

  1. Förra helgen var det ju verkligen sommar, fantastiskt! Nu är det betydligt kallare, men fint ändå :)

    SvaraRadera
  2. Då måste det väl vara en primviva.

    SvaraRadera
  3. Visst är det vackert nu i naturen och trädgårdar. Bakslaget vi fick med snö och kyla nu över valborg tog mig tillbaka till hur det verkligen BRUKAR vara.. Men värmen kommer förhoppningsvis till baka... Jag behöver inte över 25 grader bara :-) Kramar

    SvaraRadera
  4. Vilka sommarbilder! Nu har vi mycket kyligare trots att solen kommer fram är vinden väldigt sval.
    Kram

    SvaraRadera
  5. Saknar sommarvärmen, men det kanske är tur det blivit kyligare, så blomsterprakten håller ett tag till. Elisabeth

    SvaraRadera