fredag 16 maj 2014

Nya Kartor

 Vi har i flera år haft Motormännens kartor både över Sverige och Europa men de börjar bli både trasiga och inaktuella. Alltså har vi investerat i nya kartor och igår kom de.


Under hela resan i Spanien har jag letat efter en ny Spansk karta. Vi har förbrukat två stycken av märket Michelin med spiralrygg. 
Den här kartan har varit mycket detaljerad och bra, men med ganska tunna blad, som lossnar från spiralryggen. 
Ingenstans varken i Portugal eller Spanien, har jag hittat någon ny. Då stod hoppet till internet, men inte heller där har jag hittat något. 
Jag gillar inte de där stora bladen man ska veckla ut, men tyvärr så finns det tydligen inget annat format och de är inte alls så detaljerade som den andra vi hade. 


Nu får vi förlita oss på Motormännens kartbok i stället, den har i alla fall bra format och har med de flesta vägarna.
Vad använder ni för kartor när ni åker antingen i Sverige eller utomlands?

5 kommentarer:

  1. Gamla hederliga kartor på papper är ju det man vill ha fastän det finns app:ar för ipad:s och mobilen och kartor på nätet... Men man har ju inte alltid möjlighet att koppla upp sig mot internet. Så jag förstår att ni gillar papperskartorna, ju mer detaljerade - desto bättre!

    SvaraRadera
  2. Ett åt körde vi bara på gps..kan du fatta så tuffa. I europa o gps!?..jaja vi klarade oss o vi kom hem:-)...hela. Trevlig helg. Kram

    SvaraRadera
  3. Vi kör med Motormännens kartbok. Köper ny var och vartannat år eftersom jag markerar med färgpennor vart vi åker, en färg för varje år och resa. Jag gillar att ha en karta och titta på och sedan kunna se tillbaka på vart man har varit.
    Gps har vi också.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Toppen med en bra karta! Vi har alltid kartor i bilen, bra komplement till GPS!

    SvaraRadera
  5. Motormännens är jättebra!
    Vi har också båda!

    Kram

    SvaraRadera