tisdag 8 april 2014

Besöket i Stuttgart


Besöket hos vännerna var verkligen trevligt. Lille Lasse hade vuxit sedan sist, men var en blyg liten pojke, så småningom lade sig blygheten och han blev mera bekant med oss, speciellt Ingemar.




Att komma in på deras gästtoalett är välkomnande för oss husbilsåkare :)


Bäst att följa instruktionerna :)


På söndagen var vi inbjudna till frukost. Mitt emot, där vi stod på gatan, växte några intressanta blommor, fick för mig att de kunde vara släkt med anemonerna.


En Rhododendron eller Azalea
 

En hus-kompis som var uppe tidigt, kanske också på väg mot frukost.


 Champagnefrukost....inte var dag man blir bjuden på en sådan, för oss var det andra gången här i Stuttgart.


Så småningom var det även dags för lunch och nu fick vi njuta av nyskördad Sparris. Det är ju sparristider i dessa trakter nu.


Solen tittade fram och jag var inte sen med att inta ryggläge, mätt och belåten som jag var...haha.


Dags att åter styra norr ut, men först en titt på Stjärnmagnolian som var full av blommor, nu är det verkligen Magnoliatider.





Vad det här trädet var för sort vet jag inte men mycket vackert var det, med sina rosa blommor.


Det har fortfarande varit varmt +21-23 gr, även om inte solen alltid har lyckats tränga igenom de tunna molnen.
 Hoppas vi får fortsatt varmt när vi nu fortsätter mot norra Tyskland.


4 kommentarer:

  1. Ja de är alltid så trevliga och gästvänliga våra tyska vänner :) Trevligt att se lite bilder på dem och se att de har det bra.

    SvaraRadera
  2. Oj vilken härlig vår det är där, fantastiskt med Magnolian, första blombilden tycker jag ser ut som mina Julrosor.
    Dröj kvar där nere för här är det riktigt otäckt väder, blåser och regnar med inslag av snö!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Härliga sommarbilder ni har,skicka upp lite värme hit tack !!!
    Här snöa det inatt och i morse!
    Men nu är det borta tack o lov.....

    Ha det gott/Kram

    SvaraRadera
  4. Vilka vackra blommor!!! Elisabeth

    SvaraRadera