måndag 24 mars 2014

Från Segorbe till St Carles de la Rapita

Vi lämnar Segorbe och fortsätter en bit mot Sagunto innan vi kör en genväg N225 till A7 sedan ner mot havet. Vi brukar hitta övernattning i de "sovande" småbyarna efter stranden, sommargästerna har inte börjat komma ännu så det brukar finnas gott om parkeringar.

Vi kommer fram till Playa de Nules (koordinater finns på kartan längst ned) och här hittar vi en perfekt grusplan att stanna på.

Det är varmt men blåser en hel del när vi tar en tur ner till stranden.

Den här stranden består mest av småsten, visserligen slipade av vattnet så de är mjuka och lena. Några slinker ner i min ficka.

Det är tomt både i husen och på stranden.

Inte helt tomt för i en klätterställning klättrar en liten flicka.

Tillbaka i husbilen satte vi oss i solen och njöt en stund. Det var hela +24 gr i skuggan så det var nästan tur att det blåste lite.

Vi tog det verkligen lugnt på morgonen och passade på att fika i solen innan vi började köra igen.
Vi åker efter hela stranden upp mot Borriana

Vi får syn på en marknad och massor av bilar och folk, men klockan var över ett så vi stannar inte.

Mycket folk och bilar fanns även längre fram efter N340 och vi funderade vad de kunde ha varit som dragit tusentals med folk och bilar, men kom inte på eller såg vad det var.

Vi åker husbil, men en del får använda sin cykel, åtminstone för att ha alla sina tillhörigheter på.

Kör vidare mot Peniscola och Benicarlo, sedan ställer jag in den plats i St Carles de la Rapita, som jag fått av någon.
Hittar parkeringen och man har höjt upp bommen, som säger 2m, nu är det tydligen tillåtet att stå här.

Polisen kommer förbi men säger inget och vi är ju inte ensamma på den här platsen, det var vi i går kväll på grusplanen i La Nules.
Den här utsikten har vi och den är inte helt fel.
I morgon får det bli en promenad och kolla hamnen bl a.

Nu har vi plockat några mil till på vår färd mot Sverige.

Vädret idag har varit blåsigt men soligt och +18 gr.