måndag 14 oktober 2013

Bröllopspresenter då och nu


Kom att tänka på en sak när jag tittade på alla foton från Annas och Magnus bröllop. Det här med bröllopspresenter i dag är ju lite knepigt ibland. 
När jag gifte mig första gången för drygt 50 år sedan....hua vad länge sedan det låter. I alla fall så fick vi en hel servis samt bestick, vilket var vanligt på den tiden. Min farfar hade knypplat lakansspets, som farmor sedan hade sytt i lakanen. Idag är det ingen som har sådana lakan och mina ligger i linneskåpet och tar plats.  
När Mathias och Johanna gifte sig förra året, funderade vi länge på vad vi skulle ge dem, det blev en båttur på Göta kanal med middag. Just upplevelser tror jag är populärt att ge bort. Om man inte vet vad man ska ge för bröllopspresenter till ett brudpar, så kan man gå in på datorn. Det finns idag mycket fina tips om upplevelser t ex  Spa som är så populärt, men även mycket annat som hör bröllop till.

Något som också är populärt idag är en Kuvertlåda där man anonymt eller ej kan lägga en slant/kuvert. Av oss fick brudparet ett bidrag till en resa, som de vill göra.


Vad vårat brudpar fick av Anita kan väl alla räkna ut. :)
Har ni gett någon bröllopspresent under se senaste åren?

4 kommentarer:

  1. Jo Maggan jag har lakan från den tiden. Jag har sytt ihop ett överlakan och ett underlakan och det blev så bra. Det är en helt annan kvalitet på den lakansväven som var förr och den som finns i dag.

    Jag är väldigt glad att jag har sparat mina.

    Fortsätt packa, det gör vi också! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det kanske jag också ska ta och göra, men vita påslakan ??

      Radera
  2. Vi har en av mina föräldrars förlovningspresenter kvar!

    Vinglas, 11 av 12, som passerat 75 år!

    Nu är det snart dags!

    Kram

    SvaraRadera
  3. När Robin och Alexandra gifte sig gick vi ihop ett gäng släktingar och gav dem en resa :)

    SvaraRadera