torsdag 2 maj 2013

Nya tillskott .....vårblommor och barn

Nu har våren äntligen kommit hit upp också. Jag gjorde en runda i trädgården för att se hur långt vårblommorna hade kommit. Bellisen var det första som jag mötte i gräsmattan.


Vitsippor och Skilla blommade lite längre ner på tomten.


När jag fortsatte upp mot huset kände jag en parfymdoft och naturligtvis var det min Tibast som stod i full blom. Nu får jag att göra till försommaren, då måste jag nämligen plocka av alla gröna bär, de blir röda längre fram, och de är giftiga och vi har barnbarn som kommer och hälsar på.


Jag fortsatte upp mot huset och rabatten där fann jag tulpanerna i full blom.


Där hittade jag även min Bollviva i både lila och vitt, de är tacksamma med sina blommor som ger färg åt rabatten.


När jag kom in så kom yngsta barnbarnet Liam på besök, oj vad de växer fort, jag tycker inte det är så länge sedan som han föddes. Det var strax innan vi skulle iväg på vår andra vinterresa. Nu ska vi börja lära känna varandra igen, vi har ju varit på resande fot i 6 månader och barn i den här åldern glömmer så fort.


Fler besök blev det, äldsta barnbarnet Roger med sin Sofia kom och de går i väntans tider, för snart kommer vårt första barnbarnsbarn... 


....och med sig hade de Mikael.

 

Det blev lite fika och prat om vad som kommer att hända fram över. Det blir en spännande tid, och familjen ökar i antal.


5 kommentarer:

  1. Det är väl inte så långt kvar nu för Sofia, var det i Maj? Mycket fina blommor i trädgården har du fått med på bild, du har blivit duktig på att fota sen bloggen kom till =)
    Jag skriver hemifrån äntligen tjohoo......kanske kan vi skypa i morgon om du har tid.......fredag kväll för dig

    SvaraRadera
  2. Måste kännas härligt att få rå om barn och barnbarn nu efter er vinterresa... ett barnbarnsbarn... oj det är stort!
    Härligt att våren kommit med sköna vårblommor, men det skulle allt vara ännu skönare med lite värme också.
    Vi befinner oss just nu i Lövstavikens Gästhamn i Falkenberg - en jättefin ställplats här :)
    Ha det gott!
    Kram

    SvaraRadera
  3. "Barn är jordens levande blommor" Ni har förmånen att vara omgivna av ett helt fång vackra blommor! Härligt! Kram!

    SvaraRadera
  4. Oj så mycket ni har som redan blommar i trädgården och får vara i fred för rådjuren! Det måste vara kul att få vara med de nära och kära efter såå lång tid borta.
    Trevlig helg
    Kram
    (Trist med dessa spam kommentarer, som du också ser ut att ha fått!)

    SvaraRadera
  5. Visst är det roligt att träffa alla när ni varit borta så länge och att det dessutom blir fler. Det är nästan det roligaste. Men herregud vad är mycket att göra när man kommer hem igen efter att varit borta. Våren kom så snabbt och det slog ut allting på ett par dagar. Men det är så skönt. Nu förbereder vi oss för att göra klart så mycket vi kan här hemma och sedan ge oss ut på en tur igen. Blir norr över först tror vi. Vi ska bytta alla luckorna på husbilen för de är fuktskadade. Alltid är det något. Hoppas ni får ordning på kylen, det är ju viktigt. Sköt om er och ha det så bra, så hörs vi snart. Kramar 3 M

    SvaraRadera