måndag 26 november 2012

Bokad parkering och parkeringsförbud

Nu har vi varit och kollat var vi kan ställa husbilen, när vi far hem till Sverige över julen. Inte långt från flygplatsen hittade vi en Autocaravanas.

Vi får sova i bilen och de fixar en taxi som hämtar oss på morgonen då vi ska åka hem. För 25 dagar blir det 45€ + taxin.

I morse tog vi det lugnt efter lite lunch åkte vi mot Torre del Mar, jag tänkte passa på att tvätta när vi ändå var där. Det första som möter oss är förbudsskyltarna vid infarten och sedan på de platser vi stått tidigare.

Inte en husbil någonstans, parken var också tom.

Vi fortsatte mot Repsol och tvätten. Den var fixad på 1,5 tim och kostade 7.50€ med torkning.

Nu var vi nyfikna på "sommarstället" vår gamla favorit. Vi hade hört att de hade plockat bort förbudsskylten nyligen, och att det nu skulle vara tillåtet att stå där.
När vi kom fram var där fullt med bilar, de stod nästan lite huller om buller.

Vi stannar också här i natt för att sedan åka och fylla vatten i Nerjas vattenhål.
Utsikten såg ut som vanligt även om det var disigt.

Vädret idag: ingen sol synlig och ca +18gr. samt disigt.

1. Hej !
    "Fricamping" i Torre del Mar ?
    Skyltarna finns kvar och Polisen kör bort hus-bilar några dagar i veckan. Några sägs ha fått böta 100 Euro. Andra säger att det kan man få avskrivet via någon Spansk husbilsorg. (Skulle inte ge mig in på detta avskrivningsförsök)
    Säkraste sättet är att stå på de platser som det är tillåtet, i Torre del Mar i huvudsak på campingplats, som jag ser det.
    Kanske kan jag om några dagar få läsa vad som är så bra med att "fricampa" villket jag inte förstått ännu.

2. Vad skönt att det ordnat sig med parkering för husbilen när ni åker till Sverige över jul. Nu börjar ni ju vara i trakter som vi ofta besökte när vi var i Nerja för ett par år sedan. Då besökte vi ofta de där områdena på våra utflykter. Det är ju kul när vi känner igen oss. Men då fanns det flera ställen i närheten av stranden där husbilar parkerade. Tydligen har attityden förändrats. Till det sämre vad vi kan förstå. Ha det gott. Kramar 3 M