söndag 14 oktober 2012

Vilodag i Narrbonne


Efter flera dagars åkande kändes det skönt att bara vara och inte göra något. Solsken då vi vaknade, men natten var lite kylig bara +12 gr och inne bara +14 gr, för vi hade ingen värme på. Narbonneplage är ju en stor ställplats säkert får här plats minst 100 bilar, i natt var vi runt 35 st. Priset har gått upp från 8 till 10€ inkl vatten och tömning.


Man kan säga att vi tillbringade den mesta tiden i solstolarna utom då vi fixade maten :)


Något bada blev det inte då det var "frånlandsvind" alltså kyligt i vattnet. Enligt kompisarna hade det varit +22 gr dagen innan vi kom, men då blåste det inte en kylig vind, 


Inga badsugna såg vi till, men vind i seglen fick de säkert.


Dessa vackra blommor skulle jag gärna ta med hem...om jag kunde....men de skulle nog dö i vårt kyliga klimat och säkert inte blomma heller. Klockorna påminner om Liljekonvalj men i jätte-format.


Hela planen var full av dem.


Det blev en relativt tidig kväll då vi alla var ganska trötta.
I morgon ska vi in i Spanien så jag kan fylla på mitt internet som jag har sedan tidigare.



4 kommentarer:

  1. Det såg häftigt ut med "kortbyxor och solstolar". Vad skönt det måste vara. Vi har fått 30 mm regn i helgen och ni sitter och solar.

    Min gode vän, medarbetare och "botaniker" Christer, har berättat för mig att denna växt är en Palmlija. Den blommar bara vart tionde år, så många tröttnar på den. Den växer alltså på småländska höglandet. Jag har sett enstaka exemplar i Spanien, men aldrig så många. Ha det gott i solen.

    SvaraRadera
  2. Tack för namnet, egentligen borde jag spara alla bilder och skriva namnet under, men nu har jag det tack vare dig i min blogg :)

    SvaraRadera
  3. Det ser riktigt härligt ut! Här hemma regnar det som vanligt och blåser kallt. Ha de gott och var rädda om er! mvh Thomas o Annica

    SvaraRadera
  4. Ser skönt ut :) Ha det fortsatt bra!

    SvaraRadera