torsdag 10 maj 2012

Bloggvänner

Jag började blogga 2009-10-29...när jag fick hjälp av min syster att skapa en blogg....och på den vägen är det. Mitt första riktiga inlägg....det blev några utkast som jag aldrig fick iväg...var det här.
Husbilslivet var det jag ville blogga om, att dela med mig av platser och upplevelser.... själv letade jag jämt på internet efter tips om resmål mm. Naturligtvis kan man inte bara skriva om husbilslivet, därför blir det under sommaren lite mer om vardagen och resor i Sverige... ja lite mer av dagboksform kanske...när tid finns.
Genom bloggen har vi fått många kontakter (inget som jag hade räknat med när jag började) och idag har vi haft ett trevligt besök av våra bloggvänner från Timmernabben. De var på väg mot Värmland och stod på ställplatsen här i Ulricehamn.


Idag kom min ZTE Blade 2, jag ville ha en olåst telefon och jag var inte riktigt nöjd med den jag hade. När vi är på resa söder ut så är det kul att Geocacha= leta skatter med koordinater, en mycket populär "sport" nu mera. För det behöver jag en olåst telefon så jag kan använda kontantkortet från respektive land och kan gå in på internet. Nu ska jag försöka lära mig min nya leksak.

9 kommentarer:

  1. Vad roligt! Håller med om att bloggandet lett till kontakter och erfarenheter som man inte kunde ana på förhand.

    SvaraRadera
  2. Nej,inte vi heller kunde tro att vi skulle få så många bloggvänner. Och så många som kommer hit till vår "bergstopp" i Portugals verkliga glesbygd.
    /Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja vi var ju några, av alla era besökare 2011 :-) men visst är det kul att utöka bekantskapen på det här viset. Nästa år eller till hösten kanske vi åter gör ett besök hos er.

      Radera
  3. Vi har inte börjat blogga men vi har många vänner för det.
    Hls anonyma Kurt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja och ute och reser är ni också...via bloggen :-))
      Ha det gott på Öland hoppas ni har bättre väder.

      Radera
  4. Ja det är kul att blogga tycker jag, men som sagt det ska ju inte bli ett måste utan när man ork och känner för det. Vet att många av våra vänner, grannar, föräldrar mm ivrigt läser bloggen/bloggarna då vi är ut och reser för då får de lite uppdatering var vi är, vad som händer osv. Billigare än att sitta och ringa till 17 personer för att berätta var vi är, väder, ev händelser osv. :-)
    Sen läser man ju varandras bloggar och ofta när man möter husbilar på resor funderar man att tänk om det är nån vars blogg man läser osv....
    Ja vår bil är ju inte så anonym direkt så den är ju lätt att känna igen :-)
    Ha en skön helg.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är ju just det som är så bra med bloggen, nära och kära kan följa oss. Eftersom min syster bor i USA så är bloggen ett bra sätt att hålla kontakten. Och har man barn som bor i andra delar av vårt avlånga land, så kan de också få ta del av vår vardag. Skriva varje dag blir det inte när vi är hemma....alldeles för mycket att göra. Ha en skön helg du också.

      Radera
  5. Det är verkligen roligt att man får nya vänner på köpet, det var så kul att träffa er live så att säga. När man sedan finner en massa gemensamma intressen är det ännu roligare. Ser fram emot nästa möte. Har precis pratat med svärmor som hade glömt att vi skulle komma, trots att vi pratades vid 6 gånger igår. Lite orolig är man, men går nog bra. Hon var glad i alla fall. Vi hörs, ha det gott. Kramar 3 M

    SvaraRadera
  6. Ja det är verkligen kul med bloggandet, både att uppdatera själv och att läsa alla likasinnade bloggare. Vi har fått många kontakter via vår blogg, t ex när vi var i Benidorm kom flera fram som hade läst vår blogg och det var kul att prata med dom. Man får så himla mycket matnyttiga tips från alla bloggare också.

    SvaraRadera