måndag 16 april 2012

Sommardäck ???

Lyssnar man på väderleksrapporten över landet, så är våren långt borta. Idag får man inte köra med dubbdäck, om det inte är snö och is på vägen. Ingemar skulle byta till sommardäcken och då visade det sig att ett var lufttomt. Bara att åka in med däcket och få det fixat. Efter 4 timmar ringde de och det visade sig att en spik satt i däcket, kostnad 250kr. I Spanien hade vi en skruv i däcket och det var skillnad både på tid och pris. Nu sitter i alla fall sommardäcken på och jag hoppas vi inte ska få någon mer snö.


Dagen har ägnats åt att rensa land och klippa av gamla blomstänglar,
rosorna hade frusit bort och har nu klipps ned.
Det känns i kroppen att den fått jobba.....den har ju fått vila i 6 månader :-) 
Under tiden jag var ute kom det lite snö, men den försvann som tur var ganska fort.
Hela helgen har vi haft besök av barn och barnbarn samt vänner. Så roligt att träffa alla igen.
Och lillpojken har vuxit ordentligt, som tur är hade jag köpt kläder för 1-2år, annars hade allt varit för litet.



Nu blir det lite vila på soffan innan ögonen sluter sig.
Vädret idag har varit växlande sol och snö,
dagstempen glömde jag kolla, men på em var det bara +4°
men om en dryg vecka kommer våren.

6 kommentarer:

  1. Vilken goding där på bilden!
    Ja, vädret lämnar en del övrigt att önska... snö här på morgonen, men nu regnar det. Hoppas ni har rätt om våren - att den kommer om en vecka alltså... skulle gärna ha den lite tidigare :)
    Ha en bra tisdag!

    SvaraRadera
  2. Han är ju för söt :)
    Hoppas att ni hade en bra resa. Mvh Elina

    SvaraRadera
  3. Borta bra men hemma bäst sägs det, men vi säger hemma bra, men husbil bäst. Visst är det kul att träffa de sina, man längtar efter dem när man är borta. Ett av våra barnbarn har precis sms-at och undrar när vi kommer hem. Hon är säkert där när vi kommer hem. Visst är det kul. Får träffa fler barnbarn på lördag då vi blev bjudna på födelsedagskalas på lördag. Men nu skall tvättas och städas när vi kommer hem, göra oss redo för nästa tur. Ha det gott. 3

    SvaraRadera
  4. Ja det positiva är ju att få träffa barn och barnbarn igen, det är ju härligt även om vädret har ytterligare att önska.

    SvaraRadera
  5. Visst är det härligt med de små. Du har en riktigt liten charmör!
    Jag får inte visa mitt barnbarn på nätet, för föräldrarna, så jag för njuta av fotona för mig själv.
    Vi har haft en riktig hagelskur här ikväll, så visst är det riktigt aprilväder. Ha dé gott!

    SvaraRadera
  6. Visst är det härligt med barnbarn!
    De förgyller tillvaron!

    Jag skall åka till "kottarna" i dag!

    SvaraRadera