lördag 7 april 2012

Ludwigslust

I natt kom regnet och kallt bara +2,5gr. Vi började med att leta efter någonstans att byta tysk gasolflaska, sen lite påfyllning till kylskåpet innan vi körde mot Ludwigslust stpl N 53°19´34 E011°29´27 som ligger vid slottet.


Ena minuten snöade det och strax 
därefter lyste solen från blå himmel.


Ludwigslust slott är från 1730 
Ett vackert vattenfall, med små sjöar och kanaler, 
finns i den tillhörande parken.





Många vackra och gamla hus har renoverats
med varsam hand.



Givetvis var det geocaching idag också,
och vid kyrkan skulle det finnas en. Tur att man har barn med sig som kan klättra upp för att titta efter cachen. 
Vi fann även denna och fick sedan gå tillbaka i ett riktigt busväder med hagel.


Det kom så mycket hagel att lilla Julias hår blev fullt.


Ena minuten är gräsmattorna gröna
 för att i nästa minut vara vita av hagel.


Då är det skönt att komma in i husbilens värme. Lite påskamat fixades till och på kvällen spelade vi Sequence med de större barnen.
I morgon får jag nog leta fram vantar om det ska fortsätta vara kallt.

4 kommentarer:

  1. Otroligt vilket väder vi har.....här blåser det så hela bilen gungar, Torgny rullar nästan ur sängen där han ligger, 13 gr är det ute. Riktigt busväder, tur att vi har varmt i bilen......hälsa!

    SvaraRadera
  2. Maggan! Nu trodde jag att vi var hemma i Ulricehamn. Hur länge skall vi vara ute egentligen? Jag börjar längta hem nu till regnet, blåsten och dom kalla vindarna från Åsunden.
    Hls från anonyma Kurt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kurt... det är inte slut ännu, du måste med på promenad i slottsparken och sedan en stadsvandring i Wismar.....sen får vi se om vi börjar närma oss Sverige :-)

      Radera
  3. Puh,,, Nu går jag och lägger mig för nu orkar jag inte gå mer. Hls Kurt

    SvaraRadera