onsdag 18 januari 2012

Vänner på väg.....

I går fick vi sms från våra vänner, från Öland, de var i Spanien och på väg till oss. Ska bli så kul att träffa dom igen.
Att det blåst ordentligt hördes i natt, när vågorna rusade mot stranden, nästan så man inte kunde sova av bruset. Vi hade hört av holländare att det skulle finnas en ställplats nära havet, någon stans runt Mojacar. Åkte för att se om vi kunde hitta den.


Någon ställplats hittade vi inte, bara en Camping och en golfbana.



Att planerna på ett nytt Golfhotell funnits, såg vi resterna av. Antagligen hade pengarna tagit slut även här. Men de hade nog fått en fin utsikt mot havet.


Vi vände tillbaka mot Mojacar och for sedan mot Vera för att se om vi kunde hitta en affär, både ägg och bröd var slut. Vera är en stad med mycket smala gator, som tur var lyckades vi undvika dessa gränder, men de här var inte så breda de heller, ibland fick Ingemar köra upp med ett hjul på trottoaren.


Man tycker ju att det är vinter även här, men träden dignar av icke ätliga clementiner eller små apelsiner. Varför jag vet att de inte är ätliga? Jag har smakat och de var inte goda :-(


Vi hittade en Lidl till slut, handlade och passade på att äta lite lunch. Därefter vände vi nosen mot Aguilas igen. Tog en väg in i landet för att få se lite nytt.
I de här bergen ser man grottboningar.


Framme i Aguilas skulle vi leta reda på en bankomat, dags att fylla på börsen också. Från den plats vi står på och in till centrum är det ca 2,5km. Vi gick förbi 2 st banker var av en var stängd och en hade slut på pengarna, så bara att traska vidare in till stan. Vi kom ända ner till hamnen.


Den här typen av skolbuss trodde jag bara fanns i gamla filmer.....men här stog den. Om det var en skolbuss här i Spanien vet jag inte....men jag gillar färgen och formen. Tänk om man kunde bygga om en sådan till en husbil :-)



Nu var vi lite sugna igen och passade på att slå oss ned för att äta en Pizza...  jag är ju ingen älskare av det, men den här med sin tunna botten och goda fyllning och dessutom stenugnsgräddad....mmmm.
Som vanligt har jag inte riktigt hunnit lära mig kameran, så de första bilderna på pizzan blev kassa och det blev bara en som var ok, där Ingemar betalar vår Pizza :-)


Nu hade vi några km kvar att gå, och det hade hunnit mörkna innan vi kom till bilen. De hus som ligger längst bort på vänster sida i bilden....där bakom står bilen.

Tillbaka i bilen "skypade" vi med våra vänner och i morgon ska vi träffas och få höra om deras eskapader på vägen ner till Spanien.
I morse var de ca +11gr och under dagen ca +15gr växlande sol och moln, ganska skönt i solen om man satt i lä.  

1 kommentar:

  1. Fina bilder! Jag gillar den med golfbilarna meat =-) Hade inte varit fel att spela en bana i Spanien! Hoppas ni har det bra. Själv är jag hemma hela veckan med magproblem, och i dag vaknade jag med halsont på köpet :-( Hoppas vara bra till på måndag igen. Har fått min nya telefon nu och den känna jättebra :-) Känns som en pryl från framtiden jämfört med min gamla!

    SvaraRadera