onsdag 9 november 2011

Marknadsbesök på cykel

Vaknade av att något hade bitit mig vid armbågen, trodde först det var mygg, det visade sig att jag hade fler bett, 7 st totalt på axeln, benet och i ansiktet. De kliade väldigt och det såg inte direkt ut som myggbett, de var röda och har kliat hela dagen. Vet inte vad det är....ska gå med flugsmällaren i högsta hugg innan jag går till sängs i kväll.
I dag åkte cyklarna ner för att det var dags för "stadsbesök". Solen sken men det var lite kyligt i luften.
Vi skulle besöka både bank, apotek, Mercadonan och givetvis en Chinaaffär. När vi kom in till Benicarlo så var det marknad.
Vi hade slut på kontanter så Ingemar och jag, efter att ha satt fast cyklarna vid en lyktstolpe, gick iväg för att leta efter en bankomat, det blev en långpromenad, men vi hittade den till slut.
Gata upp och gata ner....nja den här marknaden var inte så stor. Det blev skor till både stora och små. En kaffe för Ingemar i väntan på att jag hade tittat färdigt :-)


Vi fortsatte mot mercadonan, där blev det både vin, godis och mat som hamnade i kassen. Apoteket hade den vanliga lunchstängningen så det får vänta tills i morgon, där emot var China-affären öppen och vi hittade lite småsaker även där.
Tillbaka vid stpl så hade vi haft en cykeltur på 7 km. Eftersom det var soligt så blev vi sittande i solen i flera timmar. På stpl hade det kommit fler svenskar, några av dessa hade vi träffat förra året i Benidorm.
När vi var i Frankrike på Chez Marcel så plockade vi nötter som såg ut som ekollon och faktiskt tillhörde det släktet, vi plockade också fruktkvistar från en häck, de var små runda och grön/gula, döm om vår förvåning när de en dag såg ut så här.



Frukterna har öppnat sig och har röda kärnor innuti. Någon som vet vad de heter? De växer som häckar.
Vädret idag soligt och +13gr på fm och + 21gr på em.


4 kommentarer:

  1. När du trampar framåt med pedalerna på en elcykel så antar jag att du kommer framåt. Men hur är det om du trampar bakåt???Hls Kurt.

    SvaraRadera
  2. Kurt då händer ingenting:( Det har jag märkt när jag försökt bromsa, lite svårt lära om när man är van vid fotbroms. Som tur är så har jag kommit på att jag har bromsen på styret numera :-)

    SvaraRadera
  3. Det finns inget så bra som elcykel, ångrar inte vårt köp till i år. Var låg ni förra året när ni var i Benidorm? Trivdes ni hos Chez Marcel?

    SvaraRadera
  4. Ander o Birgitta vi låg på Camp. Almafra. Ja Chez Marcel var helt ok, men det blåste så enormt. Jag gillar mer att cykla nu än tidigare och det är inte alltid jag använder elen till hjälp.

    SvaraRadera