onsdag 7 september 2011

Ett paket kommer lastat......

Idag kom den....min elcykel beställd via internet. Benen orkar inte i uppförsbackarna .....men nu ska det bli lättare med draghjälp eller snarare påskjut.


 Sen var det det här med montering....beskrivningen var på engelska och det fanns inte många bilder att titta på. Med lite hjälp av Johanna så kunde Ingemar montera ihop den.


Någon provtur för min del blev det inte .....det spöregnade ute. Ska bli kul att testa den i Italien istället där lär det finnas en del backar. Nu är det inte så att jag måste sitta stilla....nä trampa måste man göra anars går inte elkraften in och hjälper till, så motion ska det också bli :-) 
Många gånger ligger ställplatserna lite utanför byarna, har jag hört, och då behövs en cykel. Snart är det bara en månad kvar tills vi ska åka, så nu lusläser jag allt om Italien på internet.

2 kommentarer:

  1. Grattis till din elcykel, våra är just färdigutrustade med godkända lås och hundcykelkorg. När man berättar att man har elcyklar säger många att då får man ju ingen motion. Jag tror det blir tvärtom, man kommer inte dra sig för att cykla om det är lite backigt utan man kommer nog cykla mer, bara det att man får lite draghjälp i backar och uppförlöp. Vi har gjort lite tester här hemma och det funkar jättebra. Anders hade lite problem med sitt första batteri men han har fått ett nytt batteri nu.

    SvaraRadera
  2. Grattis till nya elcykeln! Hoppas att det snart blir finare väder att testköra i!
    (Och tur att husbilarna inte kommer sådär i en kartong och måste monteras... ;))

    SvaraRadera