onsdag 28 september 2011

Biltvätt

Nu börjar förberedelserna för vår resa till Italien. Ingemar passade på att tvätta hela bilen inför den lackförsegling han ska göra på fredag.


Själv har jag suttit vid datorn och kollat färjebiljetter. Det är ett snärje att ta reda på priser, det ska vara för en bil på 7.45m och då blir det tillägg om bilen är över 6m, sen ska det till ett bränsletillägg på 50kr. Det hela lutar mot att vi tar färjan mellan Trelleborg och Sassnitz även om det blir några hundra mer. Jag är ju inte så förtjust i sjön och den färjan tar 4 timmar, mot den mellan Trelleborg och Rostock som tar 6 timmar. På fredag hoppas vi vårt nya cykelställ ska komma. Det är ett som går att sänka ner (det andra sitter ganska högt upp) min nya elcykel väger ca 24 kilo och man ska ju vara försiktig med lyft i vår ålder.

6 kommentarer:

  1. Hoppas bilen blev ren och att ni snart kommer iväg. Här i norra Italien är det just nu 25 grader på dagarna och ungefär lika varmt i vattnet.

    Hälsningar Ulla & Torgny

    SvaraRadera
  2. Ja att kolla färjepriser är inte helt lätt. Det är många parametrar som ska stämma; Längd på bilen, tid på dygnet, mellan- eller lågsäsong, kanske till och med olika priser beroende på vilken dag det är. Lycka till! Det ska bli kul att följa er på er resa. Italien är underbart och jag ska erkänna att jag blir lite avundsjuk... Vore kul om ni följer min blogg också //Anette

    SvaraRadera
  3. Det är mycket, som ska till innan man kommer iväg på en långresa. Ha dé!

    SvaraRadera
  4. Oj så spännande att planera en sådan resa! Drömmer om en husbil och massor med ledig tid....
    :-)

    SvaraRadera
  5. Åh vad härligt ni kommer att få! Måste vara spännande tid nu innanresan! Önskar man kunde smita ifrån hösten och vintern här.
    Hjulius hälsar er att köra försiktigt!

    SvaraRadera
  6. Vad härligt att förbereda sig för en sån resa! Tack förresten för tipset om ställplatsen i Ulricehamn. Det passade inte den här gången eftersom vi först stannade utanför stället där jag skulle föreläsa i Jönköping och sen åkte direkt till Smögen. Men en bra tips! Och intressant att veta att det är där ni bor!

    SvaraRadera