tisdag 12 juli 2011

Justerade

Gamla människor ska inte jobba för hårt :-) Nu har vi varit justerade båda två i våra armar. Ingemar målade "lillstugan" i söndags och har fått en inflammation i handleden, det blev ett besök hos farbror doktorn och lite medicin. Nu måste handleden vila. Jag rensade gräsmattan från dessa förhatliga groblad, som breder ut sig och kväver gräset. DET var inte bra för mina händer och onda axel, men här hjälpte Alvedon och Ipren samt lite vila. Vi fick vår stenmur färdig till slut. Ny jord och lite växter gjorde susen, och allt ogräs är borta.



Resten av stenarna ska så småningom bli stöd för kanten i bäcken,
 men jag tror vi väntar tills pojkarna kommer hem så vi kan få lite hjälp.

Idag blev det ugnsstekt gädda med fyllning av lök och persilja och
naturligtvis med gräddsås.
 Pojkarna är duktiga på att fånga fisk åt oss.

Resten av dagen har jag tillbringat vid datorn för att göra färdigt SM filmerna,
det är lite småpill med sådant men gör inte så illa vid min arm.
Ha en skön semester alla som är ute på vägarna. 


3 kommentarer:

  1. Det blev jättefint! Ni har blivit riktiga baddare på stenmurar.

    SvaraRadera
  2. Snyggt blev det och gott ser det ut med gädda. Jag ska alldeles strax koka polska dumplings. Ha dé!

    SvaraRadera
  3. Nu har Ni väl gjort färdigt så att Ni kan ut och vädra bilen, den har stått stilla nu ett tag................

    Ulla

    SvaraRadera