måndag 13 juni 2011

Bad...ca +16-18gr

Åter en morgon med vackert väder och varmt, redan kl 8.00 var det +17gr. Efter frukost fick vi för oss att, idag ska vi sola, vilket inte är så vanligt att jag gör. Jag har svårt för att ligga still och dessutom i sand. Stranden låg öde det var bara vi kvar på parkeringen.


Visst blir det fint med en strand/vass bild
.

Ingemar var först till att doppa sig, nu är det väldigt grunt här så man får gå en bra bit ut innan det går att doppa sig.


Jag tyckte det var i kallaste laget, kände att det kylde ordentligt på benen, men jag kan ju inte vara sämre än min käre make, så till slut hade även jag doppat mig.


Vi fortsatte att sola en stund till innan det var dags för lite lunch. Vid tretiden packade vi ihop, för då hade det börjat blåsa och solen skymdes av en massa moln. Körde till Färgestaden, för att se om Mona och Börje som vi träffade i Holland kanske var hemma....men nej det var de inte :-(  Fortsatte mot fastlandet och påbörjade vår resa hem. Det är inget roligt att köra dom stora vägarna så vi tog av från väg 25 vid Boda och gjorde en liten sväng innåt, för att sedan komma ut vid Åfors och Eriksmåla. Åfors är eller har varit ett litet brukssamhälle, vi stannade till för en fika. Fina figurer i trädgården.


Försökte sedan hitta en plats att stanna för natten på. Vi gjorde flera besök på badplatser men det fanns alltid en camping i närheten och vi vill inte stå på en camping. Fortsatte mot Växjö men tog av vid Furuby ca 1 mil innan Växjö. Ingen badplatsparkering här heller, men vi hittade till slut en plats efter den lilla vägen där vi nu står med utsikt mot sjön. Den här skylten borde finnas på alla parkeringsplatser.


Här var lugnt när vi kom ,nu har det börjat blåsa lite även här. I kväll var det + 18 gr ända fram till klockan 20.30. Så var minisemestern slut för den här gången, och vi har njutit av vackert och varmt väder.

7 kommentarer:

  1. Där skulle jag inte ha kommit i. Behöver mycket varmare vatten. Modiga ni! Ha dé!

    SvaraRadera
  2. Väldigt fina bilder från er minisemester!

    SvaraRadera
  3. Det där badet såg härligt ut. Den ställplatsen har vi missat.

    SvaraRadera
  4. Nu har det gått ett dygn o du har inte svarat mig så jag säger, grattis på 30 tioårsdagen. MAGGAN
    HLS FRÅN KURT

    SvaraRadera
  5. Låter härligt med "stôllaryck" Gott när man bara kan dra när man känner för det. // Lillan

    SvaraRadera
  6. Tack Kurt, men du är någon dag för tidig :-) men vad gör det, så kul att bli ihåg kommen. Jag har inte varit in här och kollat på ett tag, därför såg jag inte ditt inlägg. Ha en bra sommar.

    SvaraRadera