lördag 14 maj 2011

Ullareds ställplats

Första stoppet på vår resa var ju Ullared. Där blev vi några tusen fattigare. Jag hade ju skaffat mig en ny dator med bättre batteri, men det fanns ju ingen DVD/CD-läsare eller brännare i den. Och ska man ut i vida världen (läs resa ut i europa) och fota och filma så måste vi ju kunna bränna ner en del på DVD, ja.... så därför har jag idag skaffat en bärbar sådan. Under vår Spanienresa saknade jag också något att skriva ut, från internet, på....nu har jag en skrivare som inte väger så mycket och som jag kan koppla in datorn på. Sen blir det ju alltid en massa andra saker som man hittar och tror att man behöver. Vi funderade på var vi skulle stå för natten och det blev Ullareds ställplats inte den vid campingen. Ställplatsen är stor, när vi kom dit var det endast 4 bilar där men det kom fler under kvällen och som mest blev vi 8 bilar och 1 husvagn. Den här ställplatsen, som ligger efter väg 153 mot Skeppshult, har fina toaletter, vatten och tömningsplats och kostar 70 kr. Ett bra alternativ till campingen, om man bara ska övernatta. Idag fortsatte vi till Bua men mer om det i morgon.

1 kommentar:

  1. Låter som ett bra tips! Ställplatsen vid Ullared. Vi tänkte försöka ta oss till bla Ullareda i sommar och runt lite på västkusten.
    Ha en fin helg.

    SvaraRadera