lördag 23 april 2011

Vi tog våren med oss hem

Tänk att det kan vara så roligt att gå runt bland diskarna i en svensk ICA-affär, kunna läsa på varornas deklaration och förstå vad det står, känna igen och veta att så här smakar den här korven, osten eller vad det nu är. Jag måste erkänna att det var nog det som jag tyckte var jobbigast....att handla. Nu hade vi fyllt på kylskåpet inför påsken och fortsatte hemmåt. Att de flesta har fått ut sina husbilar, lagom till Påsk, det märks verkligen för vi mötte långa rader med husbilar. Vi stannade till i Kroksjön för en fika och där var fullt på båda sidor om vägen.
Vi närmade oss vår hemstad Ulricehamn där badhuset i sjön är ett kännetecken. När vi höll på och plocka ur husbilen blev vi inbjudna på kaffe hos våra kompisar. Sen blev det ett väldigt springande fram och tillbaka för nu skulle husbilen tömmas på sitt innehåll, för att sedan bli ordentligt rengjord både på in och utsidan. Tvättmaskinen har gått på högvarv och som tur är så har vi bra torkväder så det går fort att få allt klart. Ingemar och Tomas tog högtryckstvätten till hjälp för att rengöra den heltäckande mattan. ( dom plockade ut den först så klart)

Hela påskafton har vi plockat och städat, hittat sådant vi glömt att vi hade köpt, rensat i skåp och lådor sådant som vi upptäckt att vi inte behöver ha med på i bilen.

Nu är vår långresa genom en del av Europa slut för den här gången. Stort TACK till alla er som lämnat så trevliga kommentarer. Det har varit så roligt att öppna bloggen och läsa. Bloggen har också gett sysselsättning på kvällarna. Blogga kommer jag att fortsätta med i sommar men då blir det lite mer blandat innehåll. Kram på er alla och en riktigt GLAD PÅSK önskar vi er. Vi tog i alla fall lite vår med oss hem :-)

4 kommentarer:

  1. Sån tur att ni tog m ed värmen och det fina vädret. Jag kommer fortsätta titta in hos er. Ha dé!

    SvaraRadera
  2. Tackar för att man fått följa med på er resa och hälsar er välkomna hem.
    Nu hoppas vi att vädret består så vi får njuta av sol och värme:)
    Ni njuter av att vara hemma och vi njuter av att det nu bara är 5 veckor kvar till vår resa.
    Ha det gott

    SvaraRadera
  3. Jag får alltid köpa, köpa, köpa känsla när jag träder in i en svensk livsmedelsbutik. Efter snart 8 år i Portugal har jag ju lärt mig handla här utan problem. Men jag saknar mycket av det svenska. Eftersom vi bor på landsbygden och i en avkrok även med portugisiska mått mätt är det extra mycket som saknas.

    SvaraRadera
  4. Det har varit roligt att följa resan! Hoppas ni fått en fin påsk!

    SvaraRadera