onsdag 2 mars 2011

Vi väntar på post....igen.

Tisag 1/3

Träffade bekanta på campingen som skulle åka hem till Sverige, hann säga hej till dom och passade på att ta deras plats på campingen. Något litet paket hade inte kommit idag. Dagen har varit solig och för en gångs skull passade vi på att grilla, nu när vi stod på camping igen. Kolen vi köpt var svåra att få fart på och som vanligt så var bästa glöden när Ingemar grillat färdigt. Vädret idag ca +20° klart på fm och lite molnigt på em. Onsdag 2/3

Vaknade till en ny solig dag, nu ska här solas tänkte jag. När vi stod i Manta Rota fick jag en bok av några svenskar vi pratade med. Den boken kom bra till pass idag. Jag har ju så svårt för att sitta sysslolös i en solstol, dessutom blir jag då bara brun på framsidan. Nu ställde jag stolen med kudde på så att jag kunde stå och läsa och samtidigt få lite färg på benen bak. Fiffigt va! Det ska ju synas att man varit utomlands när man kommer hem :-)Här finns många svenskar några stannar ett tag till andra har påbörjat sin resa hem. Vi får ofrivilligt stanna en vecka till i väntan på nya kort. Idag kom posten med ett nytt lås, och det tog inte Ingemar många minuter att byta, så nu kan vi stänga fönstret igen. Efter en dag i solen så är det skönt med en promenad och då fick jag äntligen se Mimosaträden i full blom. Så fantastiskt vackert både Mimosan och Ginstbuskarna som vi sett tidigare.Vädret idag + 20° och molnfritt

2 kommentarer:

  1. Då återstår bara ett paket. Måste vara härligt att se och känna doften av så stora mimosaträd. Ha dé!

    SvaraRadera
  2. Margareth o Sventorsdag, 03 mars, 2011

    Mimosan hade jag gärna velat se i sådan mängd!Ibland har vår blomsteraffär haft ett litet träd på sin trappa. Moster Eva skickade en liten pressad mimosakvist till Strandhem när hon var i Casablanca. Kram

    SvaraRadera