tisdag 4 januari 2011

Uppe med tuppen

Min tanke var att vara uppe med tuppen för att se soluppgången, men tuppen har tydligen ingen klocka för han satte igång redan kl 3.15, så jag försökte somna om. Soluppgången har jag missat varenda morgon, vi sover alldeles för länge. Men i morse låg jag på "aga" efter det att tuppen väckt oss. Det var nära en miss i alla fall för det låg en molnsträng över horisonten. När jag ropade till så for Ingemar upp och på med kläderna, larma av och ut för att hinna ta en bild. Ni ska veta att det går fort när solen väl stiger ur havet. Det blev några bilder, så nu finns det dokumenterat både soluppgång och solnedgång. Även den här bilden är på soluppgången. Polisen gör sina raider nästan varje dag, och idag fångade vi dom på bild. Om dom skriver upp våra bilnummer eller bara kollar så vi inte hänger ut tvätt eller har campingmöbler....ja se det vet vi inte. Kanske tycker dom att det blir lite för många bilar ibland....vi var 10st här om dagen. Dom säger i alla fall inget utan kör bara vidare. Efter ett par timmar i solen och lite mat i magen tog vi en långpromenad. Vi läste "Balcon" på skylten och trodde det var en utsikt, vi hittade den inte utan hamnade bland husen på berget och hittade en liten utsiktsplats, den fick duga för en stunds vila. På tillbaka vägen gick vi förbi ett avacadoträd. Det hängde massor av avacados i det. Jag har ju varit sugen på att få plocka clementiner direkt från träden, men det är visst förbjudet har jag hört, och dryga böter, så nu passade jag på med en avacado.(tror ingen såg mig) Blommor av alla de slag har vi sett och dom här gula kaktusblommorna fångade kameran, jag som trodde att kaktusen bara har en blomma, här är det massor i en pyramidliknande top. I morgon ska vi ut på en liten tur igen, vi har fått lite nya tips om bra platser så dom tänker vi åka och kolla, det blir nog en rekognonseringsrunda till flygplatsen också, vi ska ju om drygt en vecka hämta kompisar där så det är ju bra att veta ur det ser ut både ute och inne. Vädret idag lika skönt som föregående, men en grad kallare +16°

2 kommentarer:

  1. Det ser skönt ut, och alla dessa långpromenader måste väl tära på fettet!? Här händer det ingenting på fettfronten.

    SvaraRadera
  2. Anita om det vore så väl ändå....men det händer inget här heller. Skam den som ger sig....vi fortsätter ett tag till och sen är det ju ganska skönt med promenader.

    SvaraRadera