söndag 5 december 2010

Mötesplats = handel

Åkte iväg och fyllde gasol, diesel och vatten. Tog en tur till Playa Flamenca och Mercadonan där många husbilsåkare står. Fick en pratstund med andra svenskar och såg bl a den här gulliga lilla franska bilen, (normalt på släp efter husbilen). Vi fortsatte ner mot stranden och kollade in omgivningarna. Tillbaka till den gata vi stått på dom senaste 2 veckorna. Vi funderade mycket på varför någon hängt upp ett par skor på ledningarna. Fick förklaringen idag....det är signalen för var man kan köpa knark. Och där står vi varje natt....men vi har aldrig märkt av någon sådan trafik. Jasmine köpte lösnaglar när vi var på en Bazar (och det finns gott om dom här). Som ni ser har hon ingen lösnagel på ett finger....någon som kan gissa varför? Svaret får ni i morgon. Vädret idag halvklart och +14° men ska bli varmare i morgon.

3 kommentarer:

  1. Nämen vadå lurigt, jag vill ju veta NU varför hon inte har nån nagel på ett finger.....var det extrapris och bara 9 naglar i kartongen?

    SvaraRadera
  2. Nu har jag sparat och öppnat kortet på skorna och jag tror att ni har blivit filmade om ni har stått under dom skorna. haha Kolla "utväxten" på ena skon, det är nog polisens filmkamera. Dom har hängt upp skor med kamera för att fånga drugdealers (så skulle Derrick ha gjort tror jag, han är i duschen men jag ska fråga så fort han kommer ut)

    SvaraRadera
  3. Ni har det härligt i solen medan vi skottar snö...Nu kommer dock milt väder någon dag.Katarina med barn är på ingående.Ha det fortsatt gott i solen!Kram från Margareth o Sven

    SvaraRadera