måndag 13 december 2010

Agua Amarga en mysig by

I går åkte vi på krokiga men vackra vägar. Det blev inte så många mil men vi njöt av utsikten och vyerna. I förrgår natt fick vi inte sova p g a ungdomar som for runt och hade skoj mellan 23-02, det sista de gjorde var att lägga sig på tutan innan de for iväg. Min förkylning börjar ge sig lite...kan det bero på all vitlök jag proppar i mig (och Ingemar)inte vet jag men det har gått åt en hel toarulle mjukt papper.Här i Agua Amarga är det lugnt och fridfullt, så vi stannar en dag till. Solen skiner på oss idag också och det är +18gr. Den här platsen gillar vi kanske för att här är så lugnt och skönt och nära vattnet. På fm tog vi en promenad i byn, den är inte stor. Bergen omsluter den lilla byn på två sidor de verkar vara gjorda av sand och kalksten eftersom det bildats stora hål som grottor i dom. Hela byn består av små vita hus, och blommorna blommar så fint. Namnen okända för mig. Vi upptäckte att man kan få en bra utsikt från ett av bergen så på em tog vi och klättrade uppåt det var ganska brant i början. oj vilken utsikt vi fick och dagens motionsrunda. Här nere står vi på en stor grusplan och i kväll är vi 10 bilar men bara vi som är svenskar. Hela berget har uppbyggda stödmurar. Här är vi på väg tillbaka. I morse satt jag i flera timmar för att hitta en adress till en firma som kan ha batterier och nu tror jag vi har hittat en i Almeria. Kollade vädersidorna Klart.se och Yr.no men dom lovar inget bra väder däremot www.wunderground.com dom lovar fint hela veckan....ska bli intressant att se vem som har rätt. Här kan ni se var vi är.

2 kommentarer:

  1. Ser verkligen mysigt ut där ni står med husbilarna! Måste kännas ganska tryggt också när det är ett gäng bilar på det där sättet.

    SvaraRadera
  2. Hej! Vad roligt med nya besökare på min sida! Välkomna åter! Jag kommer kika in här fler gånger!

    SvaraRadera