söndag 28 november 2010

Solsken och julglögg

Vaknade till strålande sol...härligt. Fram med damsugaren, för nu står vi på ström, Ingemar städade på utsidan dvs markisen som vi vevat in blöt, och jag tog insidan. Sen var det kaffedags i solskenet, det blev så varmt att shortsen och linnet kom på. Vi tar det lugnt och passar på att sola lite för måndag och tisdag ska det regna igen. Campingen har en massa aktiviteter, stort badområde, gym mm. Idag blev det lunch ute i solen. På eftermiddagen tyckte Ingemar att vi skulle testa Saffransglöggen som vi hade med oss, den var helt ok med pepparkakor till, men visst kändes det konstigt med glögg här i solskenet. Givetvis har vi försökt göra lite julstämning, så en julstjärna har kommit upp och ljusstaken har fått plats i fönstret. Nu när det blir mörkt ute så ser det mysigt ut, och då får även vi lite julstämning. En trevlig 1:a advent önskar vi er alla, oavsett om ni är i Sverige eller utomlands.

9 kommentarer:

  1. oh, vad avundsjuk jag blir på dina bruna ben Maggan, själv har jag aldrig tålamod att sitta i solen så nu är mina kritvita efter år utan sol.

    SvaraRadera
  2. trevlig första advent till er också!!
    sol och shortsväder är det INTE här idag, snöat och är -14 ute...

    SvaraRadera
  3. Julglögg utomhus i värme och solsken känns ju annorlunda, men det ser trevligt ut!
    Önskar fortsatt trevlig 1:a adventshelg!

    SvaraRadera
  4. Vi har inte provat glöggen än, men första ljuset är tänt. Det ser gott ut med värmen, men snön kan jag nog inte vara helt utan. Idag har det kommit 10 cm och traktorn har fått jobba lite. Kramar från alla på Mon.

    SvaraRadera
  5. Jodå, Ingemar, artbestämningarna är riktiga!
    Just hemkommen från "jobbet" och ännu en dag med snöskottning (med traktor och skyffel).

    SvaraRadera
  6. Va härligt ni ser ut att ha det i solskenet,här hemma - 12 o i morse va det - 15,hu va kallt !!
    Njut i solen för ni blir väl borta hela vintern
    förstår jag,själva så får vi jobba på men när vi får pension så vill vi oxå övervintra i värmen !!
    Trevlig 1:a Advent på er.......

    SvaraRadera
  7. Hej.
    Tack för att ni tittade in på min blogg. Ser onekligen mysigt ut med glögg och solsken.
    Ser fram emot att komma ner dit och bara njuta. Åker om 17 dagar. Ha en fortsatt trvlig advent.

    Mvh
    Jonas o Sanne

    SvaraRadera
  8. Ni ser ju ut att ha en hel del jul/adventstämning i husbilen:)Mysigt!

    Jag var ute i stugan i går för att se hur det var där. Det var lite trixigt att köra dit. Inte plogat på ett tag från Kroken efter Vist till stugan. Alla vägar var översnöade och ibland inte ens ett hjulspår. Sista biten körde jag i 15 cm nysnö. Tur man har en SAAB med bra vinterdäck som tar sig fram bra, hehe. Det var lika mycket snö där som det kom under hela förra vintern. Mellan 50-80 cm! Snö upp till skrevet att pulsa i, haha. Sagolik vy där ute i skogen.
    Jag ska skicka ett par bilder via spray mail.
    Kylan fortsätter i minst 10 dagar till. 7-15 minus.

    Ha de!

    SvaraRadera
  9. Kan man få (H)julstämning när det är Solsken och VARMT. Här på Berget har vi RYSSKYLA usch!
    Här värmer vi glöggen för det behöver väl inte ni göra?
    Ha en fortsatt trevlig vistelse och tänk inte på oss som har kallt!

    SvaraRadera