söndag 21 november 2010

Promenad och bullbak

Som vanligt....ja det börjar bli en vana....så tog vi en promenad mot båthamnen. Det blåste rätt bra, så nu var det tröja på även om solen var framme. Många fiskebåtar fanns det och här jobbar man även på söndagar. En del båtar skulle nog behöva regöras...... Och andra fixas till. Här fiskas mycket, men vi har inte sett någon som fått napp någon gång. På hemvägen måste man se sig för så man inte trampar i hundskit, och då kan man se så här fina plattor i trottoarbeläggningen, här är alla trottoare belagda med plattor av olika slag och mönster. När vi kom tillbaka var det dags att testa bullbak i ugnen. Jag kan väl inte påstå att det blev så lyckat resultat....kanske för svag värme. Men dom ser ju bra ut i alla fall. Ska göra ett nytt försök i morgon. Vädret idag: växlande molninghet och sol, blåsigt och ca +17°.

5 kommentarer:

  1. Ja de båtarna på land behöver verkligen fixas till...eller skrotas, hehe! Väldigt dina bilder. Äntligen lite större bilder och kanon att man kunde förstora dem ytterligare efter att redan klickat upp dem en gång :) Klara och skarpa bilder även i förstorning. Hoppas på mer av den kalibern.

    Ha de!

    SvaraRadera
  2. P.s Synd jag inte kan hjälpa till att smaka av bullarna :( De såg väldigt goda ut! Mammas nybakta bullar är de bästa och godaste bullarna =)

    SvaraRadera
  3. Fina bilder. Siluettbilden tycker jag om. Jag tror jag skulle gilla bullarna också, de ser goda ut.

    SvaraRadera
  4. Är bullarna bakade i gasolugn? Jag har aldrig använt gasolugn men de som vet säger det är svårt att baka i dem. Men det är naturligtvis en vana. Jag bakar inte själv men vill kunna göra efterrätter när huset är klart och vi fått in ugn.
    //Anna

    SvaraRadera
  5. Önskar att jag kunde säga detsamma.....att det börjar bli en vana alltså.....inte kommer jag iväg på några promenader inte, måste nog flytta till Spanien för att det ska bli en verklighet. :-)

    SvaraRadera