måndag 8 november 2010

Marknad

Måndag och marknad i Peniscola. Vi tog bussen dit för att inte bli så trötta i ben och rygg, det blir man när man går på mycket asfalt... har vi upptäckt. Jag och Gerd gick till marknaden och "gubbarna" till något som hette "pensionista" kan nog översättas med pensionärernas träffpunkt/krog. Här på marknaden fanns stånd med massor av begagnade kläder för 1€ - 3€ ca 10 -30kr. Jackor, byxor, pälsar, blusar ja allt möjligt.

Givetvis fanns här stånd med nya kläder och där hittade jag en tröja till mig själv. I ett annat stånd en schal och en större väska hittade jag också. Innan vi gick hem tog vi en tur in i Consum, den fiskavdelning dom har, skulle jag vilja ha hemma. Gerd och jag promenerade hem, fortfarande finns det en del blommor som blommar. Eftersom det för det mesta är jag som står bakom kameran tyckte Gerd att nu kunde jag också vara med på bild. Nu är det eftermiddag och solen har kommit fram igen, temperaturen har börjat stiga gårdagens oväder har dragit förbi. Ja i går blixtrade det riktigt ordentligt och vi väntade oss en massa regn, men det blev inget regn bara blixtar och blåsten förstårs. I morgon drar vi vidare, hur långt vet vi inte, men innan dess så ska bilen dammsugas. Sån tur att jag tog med den lilla dammsugaren den är perfekt.

5 kommentarer:

  1. Hur gick det med grillningen. Fick ni ingen fjött på Cobb?

    SvaraRadera
  2. Jodå Kurt det blev grillat sent om sider, det tar ju lite tid med en stor bit, men gott blev det.

    SvaraRadera
  3. Härligt med fina fiskavdelningar. Det är svårt att hitta här hemma...

    SvaraRadera
  4. Marnader är kul, jag undrar vilken kvalitet det är på pälsarna. Jag tror inte jag skulle våga mig på ett köp av dom. För det mesta är det Anders som fyndar, jag kan inte bestämma mig vad jag ska köpa. Idag tisdag flyttar vi också på oss, men vi börjar dra oss så sakta norrut.

    SvaraRadera
  5. Nu lär ni va nöjda att ni är på varmare breddgrader när jag berättar att vi i natt och idag fått 12-16 cm snö här hemma! Jag är glad åt snön som vanligt i alla fall =) Det blir ljusare ute också!

    SvaraRadera