torsdag 4 november 2010

Första doppet och cykeltur

Tänk er att vakna.... och ligga och vänta på att solen ska gå upp, så man får kliva ur sängen...ja, så kändes det idag. Vid 8-tiden har solen kommit upp och då har jag legat minst en timme och väntat. Givetvis var det molnfritt idag också, men inte så varmt på morgonen endast +11° men Ingemar satte sig och sola en stund. Efter 11-kaffet tyckte vi det var dags att testa stranden och kanske ett dopp. Nog såg det öde ut...men det dröjde inte länge innan vi blev fler med samma tanke. Jag provade temperaturen på vattnet.Jo, då det går nog att ta sig ett dopp....men lite tveksamt...stora vågor...undervattenströmmar?? Då kom några andra svenskar som sa: "häng på nu det är bättre längre ut" så jag gjorde det och fick ta mitt första dopp. Det var ca +18-20° i vattnet och jätteskönt. Efter lucnchen tog vi cyklarna och åkte mot den "gamla staden".I morgon tror jag vi ska promenera upp till borgen....det ska vara fin utsikt därifrån. Undras om Ingemar tittar på borgen, fåglar eller var det inte en snygg spanjorska som gick förbi????Vi blev bjudna på ett glas vin av trevliga husbilsgrannar, det är så kul att lära känna fler husbilsåkare och dessutom visade det sig att en av dom var från Sundsvall. Sen är det ju inte helt fel att slippa tänka och prata på svenska i stället för tyska, engelska, spanska eller franska...som jag ju inte är så vidare bra på.På kvällen gick vi ut och åt middag, 3 rätter och en flaska vin för 85kr, det priset går inte att få hemma, gott var det också. Vad åt vi då? Jo först en tallrik med sallad och bröd sedan kokta grönsaker med champinjoner, grillad korv med pommes frites och glass. Korven såg "sisådär" ut men var jättegod. Mätta och belåtna gick vi hem. Ingemar tittade på tennis och jag satte mig vid datorn. Här en länk till den plats vi står på.

9 kommentarer:

  1. Ser gott ut..........

    SvaraRadera
  2. Vilket muskelknippe du har till gube.
    Tack för alla fina bilder. // Kurt

    SvaraRadera
  3. Kurt, det är orättvist här i världen, en del får allt andra inget, men så har han också ont överallt, så jag tror inte jag vill byta med honom.

    SvaraRadera
  4. Bada i havet har vi inte gjort ännu, tycker det är lite för kallt. Däremot att bada i poolen i Benidorm var härligt. Ha det bra!

    SvaraRadera
  5. En fråga Maggan! Har du SKYPE installerat på er dator. Om du har det så kanske du vill skriva vad du "heter". Om inte så gå in på www.skype.com och installera. Men de visste du innan?

    SvaraRadera
  6. Mycket lockande bilder är det! En del bilder blir inte så mycket större när jag klickar på dem. Kan du göra dem lite större, eller blir de grynigare då?

    Ni der ut att njuta ordentligt nu. Det är härligt att de att ni trivs i värmen och kan göra det som ni längtat så länge efter att göra nu äntligen. Gött att veta att ni har det bra =)

    SvaraRadera
  7. Livet är orättvist!!!

    Jag vill också njuta av solen... men måste hålla svälten från dörren.

    Ha det gott!

    //Jens

    SvaraRadera
  8. Orkan i Sverige, över Ulricehamn, speciellt riktat över sävenäsvägen. Skoja bara, fortsätt njut....
    Kopplade in bandsågen idag,bytte elen fram till motorn. Bytte klinga, tyckte de luktade bränt. Fungerade när jag vrängde klingan åt rätt håll.

    Kör försiktigt, o var rädda om er.

    SvaraRadera
  9. Jag ser att Ingemar inte har slutat med att titta i kikare, fast nu med annat i sikte än från balkongen...haha// Lillan

    SvaraRadera