söndag 5 september 2010

USA besök

Idag har jag och Michael hämtat syster från Californien, som kommit hem på besök några veckor. Först kunde vi inte hitta henne, trodde ju hon kom på utrikes. Eftersom hon inte syntes till så kollade jag tavlan om hennes plan landat. Jo visst... men hon kom ju via Stockholm och då blir det inrikes....snabbt iväg till inrikes. Men där var folktomt...jaha iväg till utrikes igen, då ringer telefonen...."jag sitter utanför inrikes och väntar". Vi vänder om igen och skyndar tillbaka och där i dörren kommer hon. Michael gapskrattar när han får se henne och säger att "nu äntligen har vi hittat dig". Hem och äta en sen lunch sen blev det packa upp väskorna. Alltid så spännande att se vad hon har med sig.
Ingen kan nog gissa vad det här är. Vi brukar använda papperstallrikar i husbilen men då dom är ganska mjuka använder jag en tallrik under. Det här är korgar för papperstallrikar. Bra att ha med och kan även användas som fat för t ex fikabröd. Dessutom är de väldigt lätta och i en husbil måste man tänka på vikten....hmmm, ja både min och husbilens. Michael fick en ny klocka (han är klocktokig). Och jag fick nya kakdegar, som för tillfället hamnade i frysen....får väl bjuda på dem när vi träffar annat husbilsfolk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar