torsdag 15 april 2010

Semesterplaner... flyg, båt eller husbil????

Oh vad jag är glad som inte har bokat någon flygbiljett för semester någonstans. Planer har det funnits både på weekendsemester (vi firar 30 år som gifta i maj) och lite längre tid någonstans där det är varmt, men då jag inte är så trakterad av flygresor så har det inte blivit av. Jag föredrar nog att hålla mig på landbacken och då gärna i en husbil. Båtresor är inte heller något som drar. Många gånger har jag tänkt att vi ska ta en helgtur mot Kiel eller andra sidan Östersjön under höst eller vår, men nej ....jag vill inte gärna vara för länge ute på öppet vatten även om det är en stor färja/båt. (Ska jag säga som är gift med en båtbyggare). Lite avundsjuk blir jag allt ändå på barnbarnen, som med sina respektive har bokat en kryssning i karibien med en lyxbåt. Det blir säkert en upplevelse för dom. Något att komma ihåg när vintern kommer och att drömma sig tillbaka till när varken tiden finns eller plånboken gapar tom. När jag var i deras ålder (20 -25) då drömde jag om Hawai och Australien.....men det blev bara drömmar. Jag är så glad att ungdomarna infriar sina drömmar innan dom börjar bilda familj....för sen är det inte lika lätt att åka iväg. Varför är jag glad för att jag inte bokat flyg då? Jo när man nu läser tidningarna om vulkanaskan som sprids över oss, då är jag glad att vi kan åka nästan vart vi vill i Europa......för vi tar ju husbilen. Fast det är klart vi ska ju inte åka förrän till hösten, sommaren vill jag vara hemma i Sverige.

1 kommentar:

  1. Ja, just nu känns det ju verkligen extra bra att resa med husbil ;)

    SvaraRadera