torsdag 18 mars 2010

Vårkänslor???

Man kan väl kalla det vårkänslor när man, som jag idag, började putsa fönster och byta till ljusare gardiner. När man börjar plocka i garderober efter lättare kläder eller när man funderar på att hänga ut tvätten för torkning och få härlig doft i den. Tar man en promenad ...ja då hör man vårfåglarna kvittra, och tittar jag ut på vår sjö så börjar snön smälta på isen. Nu till helgen ska vi ut med vår nya husbil och det är också en vårkänsla. Tyvärr ska väl inte vädret bli det bästa, men det gör inget bara att få åka ut är en härlig känsla. Hos företagen så ska man ha lämnat in semesterplaner och planer på vart den ska gå är säkert igång hos många. Och idag läste jag att den första tranan landade i tisdags uppe vid Hornborgasjön. Där finns det verkligen vårkänslor, om det är någon som inte har varit och sett trandansen så kan jag rekomendera ett besök. Kanske blir det en tur dit lite längre fram mot våren. En sak som får mig att fundera är ...hur hittar alla dessa tusentals fåglar dit och dessutom varje år.

2 kommentarer:

  1. Ja nu är nog våren på gång, fler och fler planerar att ta ut sina husbilar så det måste betyda VÅR.
    Vi tar vår premiärtur till helgen, jag ska bara sova några timmar på förmiddagen sedan bär det av, vart det blir är vi inte helt på det klara med än men det brukar lösa sig när vi ska svänga ut på E22:an, höger eller vänster:)
    Men fönsterputs och gardinbyte får nog vänta ett litet tag till.
    Trevlig husbilstur önskar jag er:)

    SvaraRadera
  2. ja du, det var en bra fråga på slutet, har du fler bra frågor? :-)

    SvaraRadera