torsdag 25 mars 2010

Vårblommor och nytt överkast

Snön försvinner fort nu när det både har regnat och blåst. Idag har jag varit ut och försökt hacka isär dom värsta högarna, som blev när vi skottade av taket. Då när jag kollade under buskarna så hade snödropparna redan hunnit upp.

Det mesta av gräsmattan är synlig nu på solsidan och man kan se hur sorken gjort gångar under snön i gräsmattan. Till nya husbilen behövdes ett nytt överkast så det blev en tur till Furulunds för att se om dom hade något tyg. Eftersom sängen inte har raka sidor utan är svängd, så måste jag formsy ett sådant. Som tur var så kunde jag mäta efter bäddmadrassen och på en timme så var det klart. Så här blev resultatet. Nu är det inte ett vitt lakan jag har sytt av utan ett tjockt creamfärgat överkasttyg med ett mönster, som inte framgår på första bilden, dessutom vill blixten göra färgen mer vit än vad den är. Så här ser mönstret ut. Det ser i alla fall trevligare ut än med bara täckena. Kuddar hade jag redan och dom passade bra till i färgerna. Till helgen ska vi ut på en nostalgitripp kan man säga. Jag är född i Stockholm men kom som ettåring till Norrköping, där jag även gick i skolans 1:a till 4:e klass. Barnbarnet Anna ska tävla i Dubbelbugg och då passar det oss bra att även se hur det ser ut i dom stadsdelar jag bott i. Stan har ju förändrats en hel del under de här åren, men det ska bli kul att ta sig en titt kanske också åka spårvagn....det har jag inte gjort på 45 år. Nu är det bara att hoppas att vädret inte blir sämre.

2 kommentarer:

  1. Snyggt överkast du fixat, tycker oxå det ser bra ut med överkast på. Själv har jag just nu bara ett enkelt grönt täcke som överkast men det får duga så länge.

    Ja ni åker till ostkusten och vi till västkusten, där är det lovat kanonväder, hoppas det håller för tyvärr brukar vi alltid ha otur med vädret när vi far till den kusten och det strålande fina vädret är här hemma.

    Få en skön helg med nostalgi och barnbarn;)

    SvaraRadera
  2. Det gick fort med vårblommorna! Jag satt precis och tittade på bilderna från Sverige med en väninna som ville se hur snön såg ut.

    SvaraRadera