onsdag 24 februari 2010

Väntan

Kaos på Landvetter och kaos i trafiken det märktes i måndags. Skulle hämta syster kl 15.00 hon skulle komma med ett plan från Köpenhamn. Jag tog det ganska lugnt för jag gillar inte att köra bil när det är halt, givetvis blir jag hela tiden omkörd av både bussar, lastbilar och personbilar. Flera gånger undrade jag hur de vågade köra så fort. Söder om Borås, med bara några km kvar till avfarten till Landvetter, får jag se bilspår över vägen och en bil som står med varningsljus på sidan, jag stannade och gick för att kolla, jag tyckte att det satt någon i bilen. Det var en ung tjej något chockad som öppnade dörren, hon hade snurrat runt på vägen med bilen slagit i mitträcket och åkt över vägbanan och stannat på sidan av vägen. Vi gick för att se om det var skador på bilen. Jo då, höger lyckta fram kraschad och höger bakskärm trasig, men det fungerade att köra med bilen. Under tiden så for bilar och bussar förbi i full fart. Hon hade nog tur som kom så lindrigt undan, någon hade ju faktiskt kunnat köra rakt in i henne när hon snurrade runt på vägen. Hon tackade mig för att jag hade stannat och pratat med henne, så nu kände hon sig lugnare. Jag bad henne ta det lugnt på den fortsatta resan till Göteborg.

Jag fortsatte till Landvetter och trodde att nu är jag sen för nu har nog planet från Köpenhamn redan landat....men nej då....när jag kollar tavlan så skulle det inte komma förrän 16.15. OK bara att springa ut och lägga i mera slantar till parkeringen. Tiden gick och vid nästa titt på tavlan så var tiden flyttad till 17.30 sen var det 18.00 och 18.15 , 18.35 och sista budet var 18.50. Då äntligen landade planet, ytterligare väntan... hallen började avfolkas...ingen syster....nu var det jag som styrde stegen mot informationsdisken, måste nog efterlysa henne. En trevlig man skulle hjälpa mig att kontrollera om hon hade kommit med något plan från Köpenhamn....då får jag se henne komma, men utan bagage utan vinterjacka och i flippflopp tofflor och det är nästan -10gr. Det blev nästan 5 timmars väntan på tråkiga Landvetter....för jag tycker det är en tråkig vänthall. Bagaget med bl a ytterkläderna fick vi hemkört ett dygn senare....bättre sent än aldrig. Ni som ska ut och köra....kör försiktigt. Det är inte slut på nederbörden, i form av snö, ännu säger SMHI.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar