onsdag 20 januari 2010

Tålamod

Ja det måste man ha när man ska jobba i "filmbranchen". Jag hade tänkt att spela av en gammal videofilm från 1997 till datorn för att sedan göra en dvd av den. Det är ju inte många som har sina gamla videospelare kvar. Nu är det ju så att det är några år sedan jag använde Pinnacle Media Center för detta ändamål. Men att minnet skulle svika mig så...ja det hade jag ju inte trott. I alla fall så kopplade jag in videon till datorn och skulle köra filmen....men hur var det nu jag gjorde???? Någon beskrivning på svenska hade jag inte och inte hittade jag någon på engelska heller. Men efter ett par timmar så hade jag lyckats spela av filmen....sen kom nästa svåra moment.....att öppna Pinnacle Studio och leta efter filen. Jag är ju inget vidare på engelska men jag testade och läste och provade, någonstans på datorn måste filen finnas. När jag efter 8 timmar nästan höll på att ge upp...... då HITTADE jag den. Nu kunde jag fortsätta att ladda in den och redigera den, sätta dit lite text och övergångar. Nu är den äntligen på bränning. För att orka det här måste man ha både tid och tålamod. Skam den som ger sig....inte jag i alla fall.

2 kommentarer:

  1. Ta nya tag.........efter helgen.

    SvaraRadera
  2. Ja inte blev det någon film, nu får jag be om hjälp av Peter han kanske kan komma på vad jag gör för fel.

    SvaraRadera