fredag 25 december 2009

Julafton 2009

Nu har man överlevt julhelgen. Först lite jul på uppesittarkvällen med delar av familjen, sen spelade vi lite bingo.....men turen har vänt mig ryggen. Hade i stället tur med att få hjälp av Mikael att fixa lite julmat. Sent i säng och upp tidigt för att förbereda till julmiddagen, och invänta julgäster. Vi blev ett gäng på 10 personer, Mikael (bror) 3 söner, Tomas, Peter och Frank med familj, Ingemar och jag. Eftersom vi i år haft sån tur med kylan så kunde Tomas och Peter skotta upp en rejäl bana på sjön. Hunden TinTin hade fullt upp med att jaga pucken. Efter den framfarten på isen, så låg han fullständigt utslagen resten av kvällen. Skönt att efter julmaten åka lite skridskor, spela hocky och få lite frisk luft innan Tomten skulle komma. Man får passa på att vara på isen för dom har lovat mer snö under helgen. Jag vågade inte testa mina skridskor, dom är nog rätt så antika, fick dom när jag hade fyllt 15 år så dom är 52 år. Vi har slipat dom flera gånger och många har lånat dom och testat isen, men jag avstog i år.Egentligen ganska fantastiskt att skridskor ser likadana ut nu som för 50 år sedan, där finns visst inget mode. Visst är dom lite skamfilade men dom fungerar alldeles utmärkt...i alla fall när dom är nyslipade.Nu önskar jag alla som läser här en GOD FORTSÄTTNING och ETT GOTT NYTT ÅR!

2 kommentarer:

  1. Ser riktigt mysigt ut på Åsunden.
    VI ÖNSKAR ETT GOTT SLUT OCH ETT GOTT 2010.
    Ingrid och Janne

    SvaraRadera
  2. Detsamma till er Ingrid. Hoppas vi kan ses någon gång framöver, bara snön har smält bort.

    SvaraRadera