fredag 4 december 2009

Borttappad födelsedagspresent

I dag har vi varit på födelsedagskalas hos ett av alla våra barnbarn. Jag hade gjort färdigt paket mm och Ingemar hade lagt ner allt i en påse. När vi går ut till bilen frågade jag om han hade med paketen...ja allt ligger i påsen...fick jag till svar. For iväg till Sjötofta som ligger ca 6,5 mil söder om Ulricehamn. Framme väntar barbarnet Tova i dörren, spänd på om vi har något med. Jag letar efter påsen men..... hittar den inte. Kollar med Ingemar...nej den har väl du tagit med?????? Jaha...det var ju det jag kollade med dig om innan vi for!!!! Bara att konstatera...... påsen var inte med. Men Tova visade oss vad hon hade fått och nu gäller det att lära sig spela. Vi blev bjudna på kaffe och tårta som var jättegod och den hade Tova hjälpt till med. Vi sparade en bit till mamma Marie (som var ute på jobb). Tog en tur runt i huset. Fick äntligen ... efter 6 år.... ett bröllopsfoto som vi ska rama in, nu är samlingen på bröllopsfoton av våra barn komplett. När vi kom tillbaka till köket hade deras hund satt i sig resten av tårtan. Sorry Marie det blev inget till dig. Väl hemma igen så började vi leta efter påsen....och där vid spisen låg den. Nästa gång tar jag paketen i min väska...den har jag alltid med mig.

2 kommentarer:

  1. Typiskt när man har kört så långt, lika bra att chefen slutar delegera!!!
    Bröllop måste du rätta, jag klarar inte av felstavade ord hehehe

    SvaraRadera
  2. Fixat syrran....såg inte att det blev fel....för trött :)

    SvaraRadera