onsdag 25 november 2009

Tavlor och mode

I går var jag på vårt Överskottslager, det är inte ÖB, utan detta drivs av FUB, för och av de funktionshandikappade. Här kan man lämna in allt som man inte har andvändning för hemma, sedan säljs det för en billig peng. Jag var på jakt efter en tavla till personalrummet hos min bror Mikael. Jag hittade en tavla pluss lite annat som ett el-juljus, en mycket hållbar krukväxt (behöver inget vatten), små burkar, 6 glasunderlägg med fågelmotiv, en annan liten julblomma till husbilen och två små söta julmöss till tomtelandskapet, för allt detta betalade jag 100 kr. När jag nu stod och kollade tavlor kom jag att tänka på tavlan som hänger här hemma. Det är ett par underbyxor de är väl använda och lappade, ägarinnan skulle ha varit runt 120 år idag. Det var mycket tyg i byxan, om man nu jämför med dagen trosor. Kunde inte låta bli att kolla i katalogerna om det fanns några av den storleken att köpa idag. Jag hittade bara byxgördeln,den får mig att tänka på de "mammelucker" som vi hade på 60 talet. Med tanke på tygåtgången så tycker jag inte man får mycket för pengarna när det gäller stringtrosan, priset? Ja, sådär ca 350 kr. Ja tänk vad modet förändras.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar